bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Duktig husmor.

Publicerad 2008-02-23 17:15:52 i Allmänt,

Nu har jag börjat (eller det kanske bara är tillfälligt) bete
mig som det anstår en äkta pansjo. När vi handlade mat
i dag köpte vi kött som går ut just i dag, till HALVA priset.
Efter det tog vi en skön fikapaus inne i Söderhallarna.



Väl hemma igen gjorde jag en god, hoppas jag, gryta med
köttet, lök, purjojök och morötter. Sen hällde jag i den lilla
skvätten rödvin från en nästan tom box. Trodde jag, men
det blev heltäckt med vin. Jag tillsatte lite kryddor, gelé och
annat jox. Sen kokade det i 2 timmar. Supergott säkert! Nu
känner jag mig så huslig och nyttig.

  Visst kan man tro att det blir gott!

Nu har barn och båda barnbarnen landat i Paris. Som de
längtat. Eifeltornet, Disneyland, Mona Lisa och shoppa!!

Kommentarer

Postat av: Kerran här

Publicerad 2008-02-23 18:16:35

Va bra att du blivit så där präktig med långkok och allt. Själv satsar jag på enkel mat idag men förhoppningsvis god.
Trevlig helg önskar
//K

Postat av: Bia

Publicerad 2008-02-23 18:20:47

Heja Bella! Du får skicka dina recept till ICA-Stig!

Postat av: Helene

Publicerad 2008-02-23 19:44:22

Hej Bella
Det är så trevligt att komma in på din blogg och läsa hur din vardag ser ut. Jag själv är 51 år, fyllda igår faktiskt och tänker en hel del på min pension redan. Jag trivs riktigt bra på jobbet men tänker mig ändå att det räcker när jag fyllt 60. Då ska jag bara mysa omkring och ha all tid till mig själv och mina intressen. Jag skulle vilja resa mer än jag hinner/tar mig för idag.
Kram till dig Bella från Helene (Dubbelapan)

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-02-24 19:48:20

Det där ser ju riktigt gott ut. Måste nog ge mig till med att göra en gryta snart. Dom kanske har någon gammal alkoholfri reaglögg på ICA. Det blir nämligen jättegott med glögg i grytor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela