bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Julsemlor och julstök.

Publicerad 2008-12-21 16:54:06 i Allmänt,

Vad vore julen utan en julsemla? Sagt och gjort,
Vi gick till Lisas och njöt i trängseln. På något sätt
fixar och trixar Lisa så att alla får plats.



I går började jag städa lite försiktigt. Det gäller att inte
ta ut sig så att man är helt slut på Julafton. Ingen risk!
Jag tog mig an min hussamling. Den har blivit rätt stor
med åren. Och dammig! Fy vad jobbigt att ta ut alla hus
torka av dem så försiktigt och ställa in dem i ett rengjort
vitrinskåp. Jag tycker så mycket om mina hus.



Sillen är klar och står och gonar sig på balkongen.
Julen närmar sig med stormsteg. Vi har inte hämtat
ner lådan med julsaker från vinden än, men snart.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-12-21 20:20:47

Skynda långsamt med julfixeriet.

Jag har landat i soffan med en hög

saffransskorpor. Mums!

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-12-21 20:21:28

Inte visste jag att du var hussamlare! Jag tror att jag anade ett spanskt hus där någonstans. Värst vad Ulla är i farten...lax med Bia och fika med Bella!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-12-21 22:26:34

Vad många hus du har!!!

Ska det vara nödvändigt att städa dom till jul när det är så mycket annat att göra ;-)

Jag har lyckats med några julklappar idag. Nu är det bara några.... kvar.

Postat av: Kristina

Publicerad 2008-12-22 11:38:10

God Jul vänner! Imorgon åker jag till syrrans julhus!

Kramar

Postat av: vivan

Publicerad 2008-12-22 13:49:04

ÖNSKAR DIG EN GOD OCH FRÖJDEFULL JUL! KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela