bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Tredje adventshelgen.

Publicerad 2008-12-14 17:30:00 i Allmänt,

På lördagen var vi hem till en kamrat som bjöd på
adventsfika = glögg. Hon hade bakat massor av
saffransbullar. Vi fick äta 4,85 bullar var för då skulle
det räcka till alla som kom. Hon underhöll med sång
och glada skratt.




Är det här ett helgon??

I dag åkte vi en snabbtur till landet för att hämta några
verktyg. Jag "kastade vatten" på mina pelargoner, som
står så snällt och väntar på bättre tider.

Vi våldgästade våra vänner som bor där nästan  året om.
Vi ville bara ha lite kaffe men de fixade fram en hel lunch
OCH kaffe. Sen for vi hem till Söder.





Nu är bersån öde och kall men vänta bara, snart så....!

Kommentarer

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-12-14 18:02:58

Är det syrenberså? Vid/i en sådan tycker jag om att ta en kopp kaffe. Det är lite av "idyll".

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-12-14 18:31:27

Tack för att ni kom och förgyllde kvällen:) Vilket helgon hon är, Bia!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-12-14 18:51:49

Helgon? Nä, pyttsan sa min dotter.

Postat av: stina

Publicerad 2008-12-14 20:55:32

ja frågan är ...är hon ett helgon eller ljuger bilden?!!! Men du fick inte med hennes ängla vingar för en ängel är hon i alla fall!

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-12-14 22:49:01

Får mig att tänka på frihetsgudinnan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela