bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Julklappsrunda.

Publicerad 2008-12-09 17:11:05 i Allmänt,

Det närmar sig. Den härliga julstressen kommer smygande,
hoppas jag. I går kom barnbarnet (flickan) hit och åt middag
med oss. Hennes mamma var kvar några timmar extra på
sjukhuset för personalen var sjuk! Vi hade det så mysigt.

I dag tog vi en sväng till IM-butiken där Sylvia jobbar tisdagar.
Sylvia är en bloggkompis. Det var så roligt för min man såg
henne först och han sa "Hej" och hon kände igen honom också
och hälsade fast de aldrig träffats förr. Vi läser ju varandras
bloggar och känner oss som gamla bekanta. Jag köpte en
hemlig julklapp av henne.



Vi gick vidare och sneddade genom Söderhallarna. Där fanns
ett ledigt bord för ovanlighets skull så vi slog oss ner, eller
rättare sagt klättrade upp. Stolarna är inte gjorda för pansjon
med bruten lårbenshals men om man vill går allt.



I morgon fortsätter julklappsjakten.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-12-09 18:04:42

Var är Sylvias shop?

Åker en sväng till söder på lördag.

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-12-09 20:32:30

Vad kul! jag vet inte om jag skulle våga träffa mina blogg-kompisar. Jag kanske är mycket roligare på bloggen än IRL (IRL=in real life, har jag fått lära mig av sonen!)

Postat av: ulla

Publicerad 2008-12-09 21:22:13

Er julklappsjakt verkar rätt skön.

Slutade den med en kl.3 öl ;-)

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-12-10 14:57:10

Förlåt, förlåt Bella! Men jag kunde inte låta bli att kopiera bilden på oss och lägga in den i min blogg. Borde ha frågat först - jag vet. Hoppas du ursäktar mig.

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-12-10 23:31:42

Hoppas du hittar några lämpliga, bra julklappar. Är det på Söder du "jagar"?

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-12-11 23:31:18

Gulliga Bella!! Du har fått e nliten utmärkelse av mig:) Om du nu har tid mellan öl och julklapparna...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela