bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

"Gamla" vänner.

Publicerad 2008-12-17 16:39:52 i Allmänt,

I går kväll träffade jag två unga damer för en bit
mat. Jag hade dem i min klass för länge, länge sen.
Vi pratade minnen och vi både skrattade och var
allvarliga. Det hade hänt så mycket i våra liv
sen vi sågs sist. Det är fantastiskt att kunna ha
kontakt med vuxna elever. En härlig kväll!



I dag åt jag "avslutningslunch" med f d kolleger nuförtiden pansjokompisar.
Vi gick till det vanliga stället mitt i Gallerian. Det kommer vi nog att göra
så länge vi kan. Jag tog rimmad lax. Mmm!



När jag gick hem var det redan mörkt och julhandel på Plattan.



Snart kommer barnbarnen hit för att äta middag och snoka efter julklappar.
Allt är väl gömt. Hoppas jag.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-12-17 19:23:37

Kul att du har kontakt med gamla elever.

Och pansjokompisar.

Snaaaaart är jag ledig!!!!

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-12-17 21:22:05

Roligt och hedrande för dig att gamla elever vill träffa sin "gamla" lärare.

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-12-18 12:04:14

Läcker lax! Ja, ni pansjosar ser ut att ha stannat i tiden...inte en enda ny rynka:)

Eleverna känner jag inte igen.

Postat av: stina

Publicerad 2008-12-18 21:45:30

Vad skoj med gamla elever ...tittar och tittar och undrar om jag borde känna igen dom?!

Pansjosarna , dom känner jag allt igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela