bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Bondens julmarknad.

Publicerad 2008-12-06 17:52:51 i Allmänt,

I småregn gick vi till Bondens Marknad. Vi skulle köpa
jättegod sylt, som vi också gjorde. Men stegen gick av
sig själva till Lisas Café. Gissa om det var fullt. Men vi
fick dela ett bord med några "Icke Söderbor" men det
var så trevligt att prata med dem. Lisa och Nicklas jobbade
som slavar men var ändå glada och hjälpte alla.





Man undrar hur hon orkar. Fantastiskt goda julskinkemackor. Rekommenderas!

Jag blev glad i går när mina två favoriter Alice och Kevin
gick till final i Idol. I kväll röstar jag på Jesper men han vinner nog inte.

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-12-06 21:59:40

Jag tror ni behöver en GPS till julklapp för ni har lite svårt med navigeringen:)

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-12-07 19:21:57

Förra helgen och den här helgen är som lönehelger båda två. På stan har det varit fullt av folk. Jag har försökt undvika affärer, men varit tvungen att besöka ngr. Igår på ett museum var det inte många besökare. Troligtvis är det "shopping" som drar just nu.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-12-07 20:39:09

Jag missade er på Lisas.Jag brukar inte komma förrän vid halvett tiden.

Jag tog oxå en julskinkemacka. Kanongod!!!

Fullt med folk var det så jag fick slå mig ner med två karlar från Pite´. Det gick bra det oxå.

Postat av: stina

Publicerad 2008-12-07 22:10:43

Ja visst var det dumt!!! Att inte gå på fik direkt! Ännu dummare att inte besöka Lisas ...men man släpar inte omkring på en bångstyrig 8 åring så lätt .....närmsta fik blir det!

Postat av: vivan

Publicerad 2008-12-07 22:45:20

Ja, goda grannar ska man vara rädd om......kram!

Postat av: Andréa

Publicerad 2008-12-07 22:54:32

Hej :) Ville bara säga http://makeupartisten.blogg.se

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-12-08 11:12:51

Hej, kikar in och säger hej!

Har stått på julmarknad i helgen med en förkylning i kroppen och hostat i natt så jag valde att inte gå och jobba. Har kunnat sova lite nu på förmiddagen. Nu fick jag gnälla av mig och du behöver inte tycka synd om mig. L

Hadebra!

Anmaja

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-12-08 11:18:29

Glömde säga: Jo jag har gjort de där bulliga stakarna själv, det är stengodslera som har bränts i 1260 grader. Det är varmt och gott i verkstan ibland. :-)

Anmaja

Postat av: vivan

Publicerad 2008-12-08 13:08:57

Hej!

Du har en utmaning hos mig! kramelikram!

Postat av: Bia

Publicerad 2008-12-08 21:21:59

Jag har hört ryten om saffranssemlor på Lisas!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela