bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Brottets bana.

Publicerad 2008-08-02 17:51:59 i Allmänt,

Min påbörjade bana med brott lönar sig absolut inte. Först
var det brott på lårbenshalsen och nu dessutom brott på
revbenen. För säkerhets skull på varsin sida av min ömma
kropp. Jag kan alltså bara sova på rygg och hur kul är det
på en skala. Vi var i Norrtälje i dag för att handla lite men
jag satt kvar i bilen. Gick inte ens ut för att fika. Då förstår ni!
Nej, nu får det vara slutbrottat för mig på ett tag. Hoppas jag.

Men humlorna mår bra för nu har de blå bollarna framför
huset börjat slå ut. Och genast samlas traktens alla humlor
till party, hur de nu kan veta att det är dags.

Kommentarer

Postat av: Elena

Publicerad 2008-08-02 20:04:21

Ojoj stackars dej! Sova på sidan som är så skönt.



Vi har en solros som också har fått en inneboende i form av en humla. Humla är där flera gånger varje dag. Snäll och gullig. Getingarna däremot jagar jag med en hoprullad tidning. Så fort vi ska äta på balkongen är de framme.



Behöver ni hjälp med matinhandling?

Postat av: stina

Publicerad 2008-08-02 23:15:45

Ja tänk vad rätt det är att brott lönar sig inte.....vila nu så ni kan fika snart (och skratta)

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-08-03 12:34:21

stackars du och din man! hoppas det blir bättre fort!!

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-08-03 21:46:10

Du har inte haft någon vidare tur i sommar - men ditt goda humör tycks du ha kvar i alla fall.

Postat av: Elena

Publicerad 2008-08-03 22:03:29

Det är bra att ni klarar er själva. Ni måste ha fått många frågor om hjälp.

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-08-12 21:18:05

Åh en sån vacker bild!

Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela