bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Småkallt igen.

Publicerad 2008-04-06 17:05:50 i Allmänt,

Hade tänkt gå en lång eller kanske halvlång promenad
men fy så kallt det var igen. Träden på gården har börjat
blomma. Rosa jättesöta blommor är det. Vi gick bara och
handlade mat, för äta måste man. På väg hem gick vi in
på Skrapan för en 3-fika. Var vi ensamma om den tanken?
Nej! Det var knökfullt där nere så vi åkte en trappa upp. Där
hittade vi ett litet ledigt bord. Men vilket starkt kaffe! Man ska
nog ta någon kaffe-mjölkblandning där. Jag lämnade halva
koppen.



Det blev en sån där slö-och-slapp-dag. Skönt det också.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-04-06 18:46:22

mmmm, en liten god kaka!
Blir det kaffekoppar för bästa fikat?

Postat av: stina

Publicerad 2008-04-06 22:37:47

Ha Bia hann före mig! Tänkte oxå föreslå kaffekoppar! Potatis ideen va skoj! Nu kan ju inte jag vara sämre ....får hitta på något kul att sätta poäng på!

Postat av: Astri

Publicerad 2008-04-07 08:12:43

Har ni fixad varmvattn? Kanske vi ses på landet. Vi åker ut idag, tror jag,men är i stan torsdag och fredag.

Postat av: Astri

Publicerad 2008-04-07 08:15:03

Har ni fixad varmvattn? Kanske vi ses på landet. Vi åker ut idag, tror jag,men är i stan torsdag och fredag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela