bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Kort hemmavisit.

Publicerad 2008-04-28 17:26:33 i Allmänt,

På väg ut till landet besökte vi ena dottern där hon slet
för att inte somna på jobbet.



På lördagen tog vi den vanliga turen till Norrtälje. Nya ägare
på fiket på Lilla Torget. Kaffet var helt O K .



Vad har vi gjort mer? Ingenting just. Promenerat en liten runda
och blev invinkade till pansjokompisar på vätskekontroll. Sen hem
och tittade på tv. Vi har helt enkelt kopplat av. Det var nästan sommar
ute. Och vilket liv fåglarna för. Hjälp! Tystnaden på landet...jo jo. Jag
tog några bilder så ni ser hur långt våren kommit i Roslagen.



I morgon åker vi ut igen när vi vaknar. Vi stannar nog en vecka.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-04-28 19:39:25

Ha det så skönt på landet!
Jag sticker nog iväg på onsdag, om det inte kommer ett litet barnbarn innan dess.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-04-29 18:24:37

Hoppas ni har fortsat skönt på landet. Vädret tycks ju hålla i sig. Vackra bilder du tagit. Du frågade var jag köpt käppen - UriForm i hörnet av Högbergsgatan/Timmermansgatan. En butik för hjälpmedel av olika slag.

Postat av: Malin

Publicerad 2008-04-29 22:46:47

Oj vad härligt! Ni har ju högsommar...typ ;) Här är gräset fortfarande grått och trist men man ser att det är på g ialllafall=)

Ha en härlig valborg!

Postat av: maritha

Publicerad 2008-05-01 03:16:24

Förstår att hon har svårt att hålla sig vaken=). Saknar din blogg när du är på landet,du skriver så bra om din vardag....hoppas du haft en skön vecka, Roslagen var är det?

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-05-01 08:59:30

Oj, va härligt ni har!
Jag har det underbart i nya lyan. Nu har dom fixat det som inte var åtgärdat. Internet funkar(telia missade min flyttanmälan).Soffan har kommit o Astrid o jag ska sätta ihop den idag...spännande!
Vi hörs snart hoppas jag!

Postat av: stina

Publicerad 2008-05-01 10:09:24

Hoppas att ni har en härlig vårig helg i Roslagen!!

Postat av: mia

Publicerad 2008-05-03 20:10:10

tjena bajen!!! kul att se er i roslagen, visst är det vackert under våren o sommaren!!! ja igår då var det många i stan, det krylla över allt! ja kö tillo med på vägarna!!det är våren o sommaren i roslagen!!! o moppen den bara spinner som en katt!! kram mia roslagen!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-04 22:43:15

Låter skönt med Roslags"semester".

Postat av: nephtaline

Publicerad 2008-05-05 13:07:27

Hej tack för alla dina kommentarer i klassbloggen.
kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela