bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

I går kväll.

Publicerad 2008-04-24 10:32:05 i Allmänt,

Jag var så duktig och GICK till träffen med Muntra Fruarna.
En var sjuk men vi andra fick njuta lyxen att sätta sig till dukat
bord och äta härlig hemlagad mat. Den som vi var hos är sambo
med en kock så ni förstår att det var gott. Honom körde vi ut, eller
rättare sagt, han föredrog att inte vara hemma när våra skrattsalvor
drog igång. Han gick ut ett tag med "grabbarna" och lämnade oss
"tjejer". Vi fick både dessert och kaka till kaffet. Det var ingen idé att
hålla den slanka linjen.



  Hon ville inte vara med på bild.

Så hade vi vinlotteri och vem vann? Jo jag! Igen! 4 flaskor som jag
inte kunde bära hem, men då fick jag skjuts av den som bor längst
bort. Det var verkligen snällt. När jag gommit hem kollade jag
stegräknaren...7700steg under hela dagen. Nu börjar jag komma i form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela