bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Ensam i sta'n.

Publicerad 2008-04-02 17:38:42 i Allmänt,

Mannen är på landet och får hjälp med varmvattnet. Om det
går bra kan vi åka dit i veckoslutet. Förresten, vi kan ju åka
när vi vill. Men det känns bra att vara i sta'n vardagar, som
om man jobbade. Jag stressade hem på Götgatan efter mitt
obligaroriska fikande, mitt under värsta rusningstid. Härligt.
Jag intog dagens 3-fika på Ringen. Mötte där ett trevligt par
som fotade mig.

Jag råkade blunda.

Försökte pressa in mig i ett par jeans på Lindex så nu är jag
verkligen deppig. Det var inte en rolig syn där i spegeln i
provrummet. Nej nu måste jag ta mig i kragen, men hur?
Inga nya jeans förrän jag kan knäppa dem utan att svimma
av andnöd och ansträngning.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-04-02 19:01:06

Ta RÄTT storlek på brallorna så slipper du svimma!!!!

Postat av: stina

Publicerad 2008-04-02 21:39:54

Precis ......du provar säkert en 36 ....det finns större storlekar! .......Ja du har ju varit med när jag har provat jeans ,så du vet ju att det är det värsta jag vet . Just på grund av att storlekarna liksom har krympt på kläderna !! Jag är övertygad om att en 42a i dag är lika med en 38 för 10år sen!!

Postat av: Malin

Publicerad 2008-04-03 15:58:03

Vad mysigt med fika=) Du måste gå till kassörskan och klaga på att storlekarna är för små! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela