bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Långhelg på landet.

Publicerad 2007-09-10 16:56:49 i Allmänt,

Fredagsmys med välmatad krabba. Ja, jag svälter inte ännu.

kvällens clou!

På lördagen skulle jag bara hälsa på "min konstfärghandlare" i Norrtälje.
Där hamnade jag på vernissage och köpte en tovad tavla med egen färgad ull.

Här är konstnären Margareta Danielsson.

På söndagen var vi på en osannolik lunch med modevisning. Det var i ett mycket
ombyggt gammalt fårhus. Fint dukat och god sallad med vin. Uppträdande av
Anita Wall och sång av Adele Li Puma. Riktigt bra. Sedan följde modevisningen.
Kläderna kom från KS UNIQUE, en butik på Östermalm. Tänk att jag behövde åka till
Roslagen för att köpa kläder från Östermalm.(för köpte det gjorde jag).



Även HERRAR!

Måndagen ägnade jag mig åt att måla.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-09-10 17:17:23

Åh va roligt du haft i helgen. Jag har varit risig och är nu på jobbet. Inte riktigt fit for fight.
Föräldramöte ikväll!!!

Postat av: stina

Publicerad 2007-09-10 17:17:55

Du har haft en trevlig helg ser jag! Synd att du känner dig krasslig.....men tur för dig att du slipper karensdag ....Har tillbringat dagen med att snyta mig och läsa. Kram Stina

Postat av: Kääära Styvdotter

Publicerad 2007-09-10 22:06:20

När kommer inbjudan till Bellas pangshovernissage... Jag VET att det skulle bli en succé. :-)

Postat av: Ewa Sandberg

Publicerad 2007-09-11 15:15:11

Hej förkylda stackare! Nu vet jag minsann var som försiggår runt knuten i Roslagen! Det ser ju kul ut!
Synd bara att jag inte var inbjuden! Vad KÖPTE du???
Krya på dig! Ewa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela