bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Landethelg.

Publicerad 2007-09-02 17:01:33 i Allmänt,



En stilla middag först sen en svängom med "gubben". Det började bli höstkyligt så vi tände brasan. Mys,mys.



På lördagen strålade solen. En tur till Norrtälje, som vanligt för att hälsa på våra vänner Bosse och Mia.
Sen en fikapaus på torget. Norrtäljeån låg blank och fin.



Lunch på altanen. Jag går helst inte längre från huset. Jag tänker på alla äckliga småkryp i gräsmattan. Fy!
På söndagen stängde jag alla dörrar och fönster för då övade jag på min kära altsax.

Kommentarer

Postat av: Elena

Publicerad 2007-09-02 17:30:39

Väkommen hem! Det är fler som sitter hemma vid datorerna och väntar på dina inlägg. Kan man inte lägga in ljud också på bloggen?

Postat av: Bia

Publicerad 2007-09-02 18:23:28

Jag håller med Elena.
Nu får du börja nästa projekt, ljudfiler.
Vi ses snart.
Jag har lagt ut onsdagsträffen på skolwebben så vi får se hur många som kommer på onsdag.

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-09-02 19:27:19

småkryp ute? Kom hem till mig så får du en naturupplevelse inne!

Postat av: stina

Publicerad 2007-09-02 20:13:18

Vilken skön och trevlig helg ni har haft! När jag är på mitt landställe(350mil härifrån!) går jag ogärna också utanför tomtgränsen .....för där finns det ORM!!!!!!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-09-03 14:27:15

Grattis med ny digitalkamera. har bestillt 2 biljetter till den 20. september.
Skall se om jag hittar inf. från Bia.

Postat av: Mustapha

Publicerad 2007-09-19 13:43:23

Hej ulla Bella sekreterare , vet du att vi har jätte
roligt vi skrattar och gör roliga grejer med andra
ord vi leker och få lön HI......................
snat är höst lov och efter det kommer jullov
oh va roligt . Det är litte om vad vi gör i skolan
jag menar lek pltsen . Hör av dig och berätta om
dit tråkiga liv som pensioner .
Din tusilago

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela