bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Kära Södermalm.

Publicerad 2007-10-29 16:39:53 i Allmänt,

Hemma igen efter en trevlig vecka i Trondheim. Vi flög dit i olycksplanet Dash.

Det bullrade och skakade. Landningen var tvär och hoppig. FY!!

Vi firade min svågers födelsedag.



Vi gick på italiensk restaurant en kväll.

Maten var god men inte kaffet.

Fika med utsikt över Trondheimsfjorden.

Här står jag på "den gamle bybron"

Vi fikade uppe i TV-tornet. Utsikt med äppelkaka och glass.

I vattnet ligger inte en båt utan Munkholmen.

Tvångspromenad uppe i blåsten.

Här bor vi nästa gång. Gulligt eller hur?

Tack och lov var det ett annat plan hem. Tyst och mjuklandning.

Så nu är vi hemma på kära Söder igen. Med svenskt starkt kaffe!

Kommentarer

Postat av: Elena

Publicerad 2007-10-29 19:38:43

Vad trevligt ni hade det! God mat och svindlande utsikt. Jag blev höjdrädd bara av att titta på bilderna!
Du glömde foto på din kofta/tröja som du inhandlade.

Postat av: Bia

Publicerad 2007-10-29 20:11:29

Välkommen hem. Fina bilder men huvva för tvångspromenad.
Själv tar jag en frivillig svamppromenad på onsdag.

Postat av: stina

Publicerad 2007-10-29 22:08:34

Välkommen hem ! Mycket kort att titta på .Bron ser jättefin ut! Men jag är lite besviken att du inte har visat den där gråfiskbullen!!! Kram Stina

Postat av: M.

Publicerad 2007-10-29 22:46:13

kul att ha dej här igen!

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-10-30 11:17:02

Skönt att du är i stan igen! Nu känner jag mig trygg. Själv har jag varit en sväng hos syrran i Gävle. Jag gjorde stan osäker där en kväll...
Annars har jag vilat och promenerat frivilligt! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela