bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Farligt handbagage?

Publicerad 2007-10-30 11:38:50 i Allmänt,

När vi flög från Norge i går hände följande. En vithårig tant (jag) gick igenom
säkerhetskontrollen. Min handväska och mina ytterplagg åkte på ett band
för genomlysning. Då gick det som en rysning genom personalen. Man tog
den lilla tantens lilla tantväska (rätt snygg faktiskt) och lät den gå ensam en
gång till för genomlysning. Något farligt verkade finnas i väskan, men vad?
"Får jag gå igenom innehållet i väskan?" frågade man artigt. "Javisst, men
akta dig för alla läppstift." Tanten hade fyllt på sitt läppstiftslager i Norge.
Mannen letade och letade och fann till sist det farliga, hotfulla.

  Min älsklingspenna!! Jag fick behålla den . Tack!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-10-30 17:21:29

Oj en terroristtant!

Postat av: Annika

Publicerad 2007-10-31 23:58:53

Ja, vithåriga tanter kan vara riktigt ruskiga ;)

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-11-01 18:59:56

Jag visste det!
Den där pennan har skrämt mig länge!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela