bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Svart outfit.

Publicerad 2007-12-28 16:29:48 i Allmänt,

Kom just hem från en begravning. Det gällde en av våra vänner.
Han blev bara några och sextio år. Han var, så vitt vi vet, inte
religiös, men hela begravningen handlade bara om Gud och Jesus
och ett evigt liv.Endast en kort mening om människan som vi var där för.
Hur tänker en präst som agerar så? Jag kände mig bara tom och
besviken. Psalmer som ingen sjunger, hur meningsfullt är det?

I kväll ska vi äta en god köttbit och fira en liten vinst på travet.

Kommentarer

Postat av: Emelie-Marguerite

Publicerad 2007-12-28 16:44:53

Usch korkat av prästen .

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-12-28 18:05:17

Kuligt att läsa din blogg ;-) Dock inte det sista inlägget, men i övrigt.

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-28 20:25:48

Vad tråkigt! En begravning ska ju handla om den person som har dött ...tycker jag iallafall.

Postat av: Emelie-Marguerite

Publicerad 2007-12-28 21:07:05

haha, nej, jag går ut med dem ¨¨ :P Får väll gå i omgångar ;)

Postat av: Bia

Publicerad 2007-12-28 22:40:11

Du skulle haft "min" präst på begravningen.
Det handlade bara om personerna som skulle vigas, inte någor jams om Guds vilja.
Stina o jag gör nog skrapan imorgon.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela