bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

En glad afton i obygden.

Publicerad 2007-12-19 10:37:20 i Allmänt,

Det var träff med "Muntra Fruarna" i går kväll. Vi träffades på Södra Station
för vidare färd ut i det okända. Vi fick till och med byta pendel i Västerhaninge
och vänta där i 15 min. Efter 1 1/2 timme var vi äntligen där. Urhungriga!
Väl framme var allt hur bra som helst. God mat, förstås. Många glada skratt.
Vi tror att vi haft vår obligationsklubb i 19 år nu. Vi hade med oss en julklapp
och fick i tur och ordning välja en annan att ta med hem. Alla blev så glada
för sin present. Jag fick en ljusstake för värmeljus. Min snälla "gubbe" kom
och hämtade oss i bil. Det var verkligen på landet. Ingen vägbelysning på
flera mil. Det var så skönt att se Globen i nattbelysning när vi närmade oss
Söder. Hoppas vår vän i bushen flyttar tillbaka till stan igen!





Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-12-19 14:31:19

Stackars dig Bella som nu hamnat i "buchen" vid två tillfällen den senaste veckan.
Kul med julklapparna.

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-19 16:59:01

Ja fy så hemsakt att bo så där på landet.....tacka vet jag centrala vällingby! Men fin ljusstake fick du iallafall!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela