bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Dan före dan före dopparedan.

Publicerad 2007-12-22 18:18:42 i Allmänt,

Sista lördagen med Bondens Marknad mitt emot Skrapan. Måste bara
gå dit och titta. Där hittade jag världens roligaste lussekatter. Tovade!

var bara tvungen att köpa en.

Det var ganska kallt så vi gick till "Lisas" och tog en fika. Jag tog en
saffranssemla. Ja, du läste rätt. Årets sista semla. Den var så god och
den ger säkert inget utslag på vågen.



Sedan gick vi åt varsitt håll. Jag till Ringen och Åhléns för att jaga tomma
kartonger. Vissa saker som jag köpt är omöjliga att slå in. Jag var tvungen
att köpa något i lämplig storlek åt mig själv för att få kartonger. Man får offra
sig! På väg hem gick jag genom Skrapan och där stog tre levande skyltdockor.
De var verkligen bra. Blinkade inte ens. Då och då bytte de ställning.

Han i tomteluva är skyltdocka.

Före middagen fick kvarterskrogen "Stuket" besök av oss och en gammal vän.
Vi ville bara överlämna en liten julklapp som tack för året. Var snart hemma igen.
   Förresten, jag undrar varför jag inte fick gå med "gubben" när han skulle handla!?!

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-22 21:31:22

Ja fy vad taskigt att du inte fick gå med.....hihi!Vilken fin lussebulle! En sån skulle jag också vilja ha.Kram

Postat av: Bia

Publicerad 2007-12-23 16:06:44

Kul med julstök!
Full rulle här hemma alla ungar hemma hos mig.
Ha en riktigt skön jul Bella.
Vi kan väl höras i mellandagarna.
JULKRAM
Bia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela