bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Bio med barnbarnen.

Publicerad 2007-12-27 18:35:03 i Allmänt,

Mina barnbarn är väldigt sympatiska för de sover lääänge. Vid 11.30 tiden
kom de hit båda två. Vi gamlingar föreslog bio och det föll i god jord. Genast
släpade vi oss iväg till Söderhallarna och köpte biljetter. 2 barn och 2 pansjon.
Det blev inte så blodigt dyrt. Som av en händelse blev det tid för lunch före
bion. Barnen åt på ett ställe och vi oldies på ett för oss bättre ställe. Ja,
mathaken ligger nästan vägg i vägg där. Sen var det dags för "Råttatouille",
som var en rolig film, även för oss pansjon.

  När ska det börja?

Som av ännu en händelse slutade filmen 15.00 och då vet ju var och en att det
är dags för trefika. Inte hann vi hem heller. Det var bara att gå uppför trappan
och gå till det dyraste fiket där inne. Mumsigt och trevligt hade vi det. Sen hem
i någon timme innan barnen skulle gå hem till sig.
    I kväll åt vi pannkakor som vanligt på torsdagar. Där sparade vi in litet av dagen.

Kommentarer

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-12-27 20:54:44

Hej min vän! Jag ser att du haft en bra jul i gemenskapens tecken. Själv är jag nyss hemkommen från mina föräldrar och syskon med barn. Skönt att sitta hemma i soffan med glöggen!
Trauma med blodbad igår när pappa ramlade i skogen och
var förvirrad. Att han tog sig hem är ett mirakel...
Ambulans, hjärnskakning, 6 stygn och sen hem igen. Nu är han sig lik - tyvärr (emvis som en gammal get)!

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-28 11:12:51

Ni hade koll på tiderna så att ni hann med både lunch & fika!!! Ja det gäller att planera! Kul att ni gillade filmen ,det gjorde jag med! Kram

Postat av: Olivia

Publicerad 2007-12-28 14:35:31

svar: tack, ja jag älskar min klänning :D

ditt barnbarn har väääldigt snygga byxor, såna har jag med .. :p

Postat av: Olivia

Publicerad 2007-12-28 14:35:56

(tjej-barnbarnet *)

Postat av: stephie

Publicerad 2007-12-28 15:37:41

ha en bra helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela