bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Sista dagen på ferien.

Publicerad 2007-08-16 15:40:48 i Allmänt,

Nu förbereder mina före detta arbetskamrater sig för en ny jobbig, rolig termin med nya och gamla pigga elever. Men jag då. Vad ska jag göra? Nu börjar mitt nya liv som pensionär. Hur kommer jag attklara det? Helst vill man ju bara resa, softa, fika ute på stan när alla andra jobbar. Man kan ju också gå ut och handla när det är som mest folk bara för att leta i plånboken efter exakt rätt summa. Och då menar jag leta sakta! Alltid retar det någon. Kanske ska jag se på actionfilmer mycket sent med ljudet rätt så högt på. nej det blir nog lugnt och ganska tråkigt innan jag hittar ett nytt sätt att leva. Jag saknar redan skolan.

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-08-16 17:25:02

Men ojsan Välkommen in i bloggvärlden!Ja gör nu allt det där som pensionärer ska göra som tex.gå på banken mellan 12-13....Nu när du har en blogg så kommer du ha en massa att göra! Hälsa gärna på i min så ska du få se hur manisk man kan bli (typ 17 inlägg per dag) Kram Stina

Postat av: Bia

Publicerad 2007-08-16 18:36:31

Toppen Bella!
Så här ska det vara som pensionär. Släng dig in i nya projekt.Du kommer att vara superbiten av bloggandet. Och jag kommer inte ha tid att jobba eftersom jag måste kolla dina inlägg hela tiden.
Eleverna får ha egen planering heeeeela tiden.

Postat av: Elena

Publicerad 2007-08-16 23:08:26

Hjälp! Nu ligger jag efter. Jag som har ansett mig själv som en liten dataexpert. Jag fick precis avböja ett erbjudande om att hålla ett Tupperware-party för vem har tid med det när man ska hålla jämna steg med alla gamlingar(=äldre än jag) som bloggar.

Postat av: Ewa

Publicerad 2007-08-18 13:09:46

Hej din lyckans ost!!! Jag har ett HELT ÅÅÅR kvar till din frihet att göra vad du vill när du vill!!!Det blir ett nytt år av en massa nymodigheter med fler rapporter,fler blanketter,fler inspektioner och att hinna jobba med barnen hinner vi knappast!Det får bli egen planering och eget arbete mest hela tiden. Vi hade i vart fall en utmärkt föreläsare från norge,bosatt i finland och talande svorsk i går,fredag. Jag njöt mest hela tiden!Och vikan ju alltid träffas nån måndag då och då!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela