bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Den första dagen som "riktig" pensionär.

Publicerad 2007-08-17 17:30:52 i Allmänt,

Ja nu är alla andra på jobbet. Själv sov jag ganska länge. Tog en lång, härlig frukost med tidningsläsning. Mötte min dotter (som har sin sista semesterdag i dag) och tog en fika på Söderhallarna. Gick till Götgatsbacken och tittade på kläder hos Gudrun Sjöden. Det finns mycket snyggt i år såg jag. Jag trodde stan skulle vimla av gamlingar men alla åldrar var ute och flanerade. Fick min första pension och det var inte kul. Hoppas det kommer ännu ett pensionsbesked. Jag vet ju inte riktigt hur mycket jag kommer att få. Känner mig nöjd med livet just nu.image2

Kommentarer

Postat av: stina

Publicerad 2007-08-17 17:41:59

Njut nu riktigt ordentligt! har avverkat första dagen ,det blev mycket sitta och lyssna så nu är både öron och rumpa trötta! Kram stina

Postat av: Elena

Publicerad 2007-08-17 23:58:30

Eggeby gård var inte så farligt. Det fanns både mat och vin! Vi drog vidare till säkrare marker, Biships Arms i Sumpan. Men jag måste säga att cykelturen was a killer, fy fan vad jobbigt!

Postat av: Bia

Publicerad 2007-08-18 09:38:26

Oj, oj!
Kom hem seeeent eller tidigt.
Lång arbetsdag.
Men hälften var roligheter.
Raj,raj med Kristina, Elena, Magnus, Inger och Marie.
Cyklade o gick med cykel hem från sumpan.

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-08-18 12:20:34

Jag kom hem ännu senare. Idag är det inte lika raj-raj...
Saknade dig mycket igår min vän men jag hoppas att du njuter av friheten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela