bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Vinterkänsla.

Publicerad 2012-11-08 22:15:00 i Allmänt,

Nu är det kallt igen. Och mörkt! Jag förstår att människor blir deppiga
den här årstiden. Vi muntrade upp oss med att se en riktigt läskig och
blodig film i går, Hypnotisören. Jag läste den när den kom som bok men
jag kom inte alls ihåg slutet. Var tvungen att kolla i boken hemma, och
slutet var samma. Varför är jag så där? Men det var en ganska tjock bok
och det var några år sen men ändå!
 
Nu har vi bestämt med dottern att vi firar julen här i år. Hon jobbar hela
helgen innan och det gör ju inte vi. Hi hi!! Inga julklappar till oss vuxna.
Lite tråkigt men pensionen räcker inte till hur mycket som helst. Sorry!
 
Förresten, jag blir så glad för en liten kommentar.

Kommentarer

Postat av: Anni Estblom

Publicerad 2012-11-09 14:49:45

Och jag sitter hemma hos din dotter just nu! Det är rätt härligt att vara i Stockholm igen, speciellt när jag har tid att både ha roligt och ändå ta det lugnt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela