bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

De e mycke nu!

Publicerad 2012-11-10 17:17:32 i Allmänt,

I går sammanstrålade vi helt oförberett i Söderhallarna med flera olika
kamrater. Det blev en så trevlig förkväll. Alltid kul med möten.
 
 
I dag mötte jag för första gången en femmänning. Vi har en gemensam anfader från
Kättbo (Venjan) i Dalarna! Vi fick kontakt genom facebook. Det var så kul att prata
med henne. Vi kommer att ses fler gånger! Jag som är urstockholmare i själ och
hjärta är egentligen dalkulla!! Visserligen många generationer bakåt men ändå!
Hon hade med sig en tjock bok om alla släkter i Venjan. Jag måste köpa en också.
 
 
Nu väntar middag och sen tv.

Kommentarer

Postat av: Kickie

Publicerad 2012-11-10 20:42:01

Fin bild på en fin bok. Jag tycker så mycke om att kolla i den.
Tack för i dag Ulla-Britt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela