bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Lissabonresan.

Publicerad 2010-10-08 13:03:23 i Allmänt,

Kom hem i går kväll efter 9 dagar i den underbara staden
Lissabon. Vädret var skapligt. En regndag men då var jag
ändå magsjuk och tittade på tv på rummet. "House"!
Vi år såklart de berömda vaniljkakorna.



Vi var på loppis "Tjuvarnas Marknad" och vi åkte spårvagn 28,
den kallas turistlinjen, för den går genom nästan hela stan.



På "restauranggatan" åt vi jättegod kyckling. Vi avslutade med en shot
på körsbärscognac i ett hål i väggen. Det stället har legat precis där
sedan 1840.



Nästan varje dag tog vi oss upp för kullarna med någon "elevador"
Vi bodde alldeles bredvid en. Det är en bergbana från 1800-talet
och den går rätt upp mor himlen, känns det som.



Vi fikade på ett känt ställe Braziliera...nånting.



Det gjorde även en dam som borde tagit på sig andra kläder.



Nog för i dag. Mer följer.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2010-10-08 13:26:51

Välkommen hem!

Härliga bilder som vanligt.

Postat av: eva

Publicerad 2010-10-08 15:18:00

Det verkar verkligen varit en lyckad resa!

Förstår inte det här med dina kläder?

Frös du? du var snygg i alla fall:)

Postat av: Anmaja

Publicerad 2010-10-08 20:28:29

Åh jag fick en liten nostalgiklick.

Får nog gå in och kolla mina egna bilder från Portugal...



Kram - Anna

Postat av: Maidi

Publicerad 2010-10-10 17:03:44

Härlig tripp du varit på och jag håller med dig. Den damen skulle i alla fall försökt dölja någon av bilringarna. Hihi



Kram Maidi

Postat av: Sylvia

Publicerad 2010-10-10 18:04:28

Jag vill också åka till Lissabon. Har aldrig varit där mens står på önskelistan.

Postat av: ulla

Publicerad 2010-10-10 20:55:29

Skönt att du är hemma igen ;-)

Postat av: elena cn

Publicerad 2010-10-14 12:42:03

Det verkar ha varit varmt och härligt där i Lissabon! Jag har ju varit där EN gång och gick nog upp för den brantaste gatan jag någonsin sett, helt otroligt! Inte använde jag någon elevador då!!

Välkommen hem!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela