bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Förra veckan.

Publicerad 2010-10-19 17:37:19 i Allmänt,

Jag har lite bloggtorka just nu men det här hände i förra
veckan. Jag blev kontaktad av en flicka (ung dam) som nu
är 20 år men var elev i min klass för nyanlända barn som
8-åring. Hon hade kontakt med ännu en gammal elev och de
ville träffa mig. Vi fikade och det var så roligt att prata med
dem nu. De berättade hur de kom ihåg sin första tid i Sverige.
Jag tog med några foton som de fick.





Båda två är förlovade och går tredje åtret på gymnasiet. Så kan det gå!

I fredags träffade jag två f d arbetskamrater "after work".
Vi åt och/eller drack gott på Melanders i Söderhallarna.
När det ringde i de två mobilerna passade jag på att ta
de här nidbilderna. Annars var det många skratt.




Kul att de fortfarande vill träffa en gammal pansjo!!

Kommentarer

Postat av: eva

Publicerad 2010-10-19 23:29:47

Jag är otroligt skeptisk till att dom tycker att dom träffar en gammal pansjo. Jag tror att dom är glada över att du fortfarande vill träffa dom trots att du inte alls är "tvungen" längre ;D

Postat av: Anmaja

Publicerad 2010-10-20 15:47:05

Roligt att ha kontakt med gamla vänner av olika slag. Jag hade ju två vänner från grundskoletiden här för ett par veckor sen. Jag tror man måste vårda sina relationer och försöka vara en god vän och arbetskamrat för att det ska funka.

Kram - Anna

Postat av: Anmaja

Publicerad 2010-10-20 15:48:45

Glömde säga att 'Paradisverkstan' ligger i Färjestaden på Öland och att jag inte gjort dropparna med fågelmat. :-O

Anna

Postat av: elena cn

Publicerad 2010-10-21 23:16:43

Hihi, jag känner igen en av eleverna:9

Och inte kunde jag följa med och afterworka när jag låg sjuk där hemma:(

Postat av: Maidi

Publicerad 2010-10-22 21:48:37

Jag tycker faktiskt att du ska sträcka på dig en hel del. Visst tyckte de att det var jätteroligt att träffa dig igen.



Kramen Maidi

Postat av: Ingrid ♥

Publicerad 2010-10-24 19:13:19

Så kul att få träffa gamla elever.

Fast de är ju unga vackra damer nu. Härligt för dig att få veta vad det blivit av dem.

Kram Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela