bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Söderhallarna.

Publicerad 2010-11-01 16:21:32 i Allmänt,

I fredags fikade jag ensam i Söderhallarna och innan hemgång
kollade jag om någon ringt. En vän hade messat och frågade
var jag var. Jag ringde genast upp henne och ser man på, hon
var bara en trappa ner, så vi träffades och tog ett glas vin. Det
var ju fredag!! Efter en stund blev vi sugna på räkmacka. Och
vilken bamse till räkmacka vi fick! Jättegod!




I går kom mannen äntligen hem från landet, där han har jobbat.
Så i dag gick vi till min älskade väskaffär i Södehallarna. Jag
köpte väska och handskar till. Onödigt?? Nej bara kul.



Vi drog med innehavaren till en servering/bar som öppnade just i dag.
Där satt vi ett tag och myste , skrattade och pratade som om vi
känt varandra hela livet. Det är underbart med sådana människor.



Det italienska stället var lugnt och trevligt. Vi återkommer säkert.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2010-11-02 06:58:55

Snyggt!

Postat av: Anmaja

Publicerad 2010-11-02 15:05:52

Åh, nu blev jag hungrig!

Ser ju jättegod ut. Mummms...



Kram - Anna

Postat av: maritha

Publicerad 2010-11-02 15:27:30

Väskan var jättesnygg och alldeles nödvändig:)))

Postat av: eva

Publicerad 2010-11-03 00:02:51

Visst är det underbart med sådna människor precis som du säger, och tänk precis en sådan människa tycker jag att du själv verkar vara :)

Postat av: Ulla

Publicerad 2010-11-03 16:50:35

Jag ringer fler gånger :-)

Postat av: elena cn

Publicerad 2010-11-06 13:21:47

Haha! Härlig utvecklign från ett glas vitt till bamse räkmackan:) Och jag visst väll att du var en lila dam!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela