bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Kaffedrickande.

Publicerad 2010-01-19 21:19:28 i Allmänt,

Var med mannen och träffade dottern på ...Lisas Café!
Hela Götgatan är en enda snösörja nu och långa livsfarliga
istappar hänger ner från varje tak. Men kaffet satt fint!



Vi gick sen in och ut ur affärer och tittade men köpte inget.
Till middagen åt vi stackars fattiga pansjon makaronipudding.
Vi har ju litet mindre att röra oss med nu efter sänkningen
av våra redan små pensioner. Hur tänkte man där??



Inuti fanns det både bacon och grönmögelost. Mumsigt värre!

Kommentarer

Postat av: Ingrid ♥

Publicerad 2010-01-19 23:00:53

Alla pensionärer, sjukskrivna och förtidspensionärer måste ju tänka på stackars Fredrik Reinfeldt att han och hans kompisar måste ju ha mer i sin plånbok .... eller ?

Min handikappade son fick också sänkt med en 50 lapp

Hoppas den 50 lappen gör nytta hos någon redan rik knös......nu är jag nog lite avundsjuk.

Hoppas du inte förlorade rent för mycket.

Kram Ingrid

Postat av: ulla

Publicerad 2010-01-20 14:11:32

Makaronipudding med grönmögel...stackars fattigpensionärer ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela