bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Det lönar sig.

Publicerad 2010-01-12 15:56:47 i Allmänt,

Härom dagen halkade jag i trappan utanför Filmstaden Söder.
Som tur var blev jag uppfångad av en ung gentleman på väg
till bion. Men smalbenet är ömt och blått. Dock inget brutet!
Jag skickade ett mejl till stadsförvaltningen och fick svar! De
skulle genast åtgärda den livsfarliga trappan som var som en
iskana. Och i dag, nyss, gick jag förbi på väg hem från Lisas Café
och i trappan stod det två män och slog med spett och öste bort
med spade! Tänk vad det kan löna sig att mejla ibland.

Hos Lisa tog jag en supergod semla. Hennes barnbarn kom också dit.



Snart ska jag halka iväg utan broddar och utan mössa till
Muntra Fruarna i Stureby. Håll tummarna att jag inte halkar!

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2010-01-12 18:34:17

Åhhhh, semla!!!

Postat av: Ingrid ♥

Publicerad 2010-01-12 20:06:01

skönt att du inte slog dig mer.

Kram Ingrid

Postat av: ulla

Publicerad 2010-01-12 21:50:19

Du är en god medborgare som vi andra har nytta av :-)

Men sätt på dig broddarna för tusan. Jag tror faktiskt att Söder är sämst plogad i hela stan.

Postat av: Anmaja & Lussekatt

Publicerad 2010-01-14 19:13:56

Så bra att du inte slog dej sänder o samman! Jag har också ringt o klagat på vägunderhåll och det har åtgärdats så gott som omgående. Det var en höstkväll jag ramlade i en grop i grusväg och gatlampan hade slocknat. Lampan var tänd dagen efter och gropen ifylld. Det är bra att vi upplyser dem som har hand om det för de kan ju inte vara överallt och se allt som inte är som det ska. :-)

Hej hej!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela