bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Bank hit och bank dit.

Publicerad 2010-01-25 15:57:34 i Allmänt,

Jag åkte med dottern till vår "gamla" bank för att avsluta
ett bankfack där. Det var så mycket gatuarbeten så vi fick
gå från slottet och genom Kungsträdgården. Inte så långt
men halkigt ändå fast inte så hemskt som här på Söder!
När ärendet var klart gick vi som av en händelse in i en
svindyr butik bredvid NK. Inget under 2000 kr...på REA!
Men där hängde en klänning/tunika och bara ropade på
dottern. Snäll som hon är provade hon den Och den var
inte dyr! Sån tur att hon hörde ropen.



Vidare på samma stämpel (inom en timme) till vår bank
på Söder och skrev på oss på nytt bankfack där. Sen, snett
över gatan och in på Lisas Café! Lunchmacka med kaffe.
Eftersom Lisa var på första sidan, en helsida och på löpsedeln
på en Södertidning i slutet av förra veckan hade det varit
rena folkstormen. Hur mycket folk som helst. In kom en
man i sina bästa år med en 8-årig pojke. "Hej, är du ute
med barnbarnet?" hojtade Lisa på sitt milda sätt. Nej det är
mitt barn, svarade han. Vi på "vip-hyllan" kunde inte hålla
oss utan skrattade hej vilt. Så kan det gå på Lisas Café.

Kommentarer

Postat av: maritha

Publicerad 2010-01-25 22:43:32

Detsamma hände min pappa när min lillebror var liten och dom var på café, en dam tog pappa för att vara morfar:)inte så konstigt kanske med tanke på att min äldsta dotter är 2½ år äldre och min äldste son 7 veckor äldre än lillebror:)

Postat av: Bia

Publicerad 2010-01-26 09:50:50

Snygg klänning!

Tur att det finns reor!

Postat av: Ninna

Publicerad 2010-01-26 22:50:00

Kul att shoppa med dottern:) Bäst är att få göra "bra" affärer.



Nu till helgen, lönehelgen, kommer väl både fik och affärer vara överfyllda. Jag själv ska till Göteborg.

Postat av: Anmaja & Lussekatt

Publicerad 2010-01-27 15:29:53

Jättesnygg klänning!



Angående sötsuget på min sida: Det var oförskämt lätt att bli av med det när jag minskade ner på kolhydrater och ökade fettet i maten!



Hälsningar från ett snöhärjat o härligt Kalmar!



Anmaja

Postat av: elena cn

Publicerad 2010-01-27 22:24:56

Vlken tur att dottern hörde ropet...tunikan var ju kanon!

Ja, Lisas Café...var det 1 eller 2 år sedan jag var där. Fyyyyy, det får inte gå så lång tid emellan besöken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela