bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Semmelfrossa.

Publicerad 2010-02-16 16:47:46 i Allmänt,

Vi kom till Lisas Café vid 14-tiden idag och då var det nästan
fullt i lokalen. Vi fick lyckligtvis ett bord på "VIP-läktaren".
Semlorna var slut för länge sen för folk hade handlat som
galningar. Tänk då på att Lisa började baka semlor kl 01.00
på natten! Hon hade inte suttit ned och inte ätit någon lunch.
Hela tiden då vi var där strömmade folk in och ville köpa semlor.
När sista gästen gått sjönk Lisa ihop på soffan vid ett av borden.



Tröttare än efter en femmil. Ikväll blir det OS på tv igen.
Jag tror att Lisa sover sött i sin säng redan!

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2010-02-16 18:26:44

Jag misstänker att Lisa, när hon kommit på fötter inte sätter i sig en semla...;)



Sv: jag roas av tanken att du läser min blogg med söderdialekt, häfigt! ;)



synd att jag inte kan beskriva hur du låter för mig, lite tuff, snäll och med glimten i ögat tänker jag mig dig som men det säger inte mycket om hur du låter egentligen det heller.

Postat av: Diana

Publicerad 2010-02-16 22:36:30

Shit vilket maratonpass! Skönt att man som semmelbakare bara behöver jobba en dag på året. ;)



Sv: Tack för tipsen på tavlan, ska ta mig en funderare på att tips!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela