bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Gårdsfest.

Publicerad 2010-08-27 21:27:06 i Allmänt,

Jag har köpt en ny LITEN dator ( MacBook) eftersom den jag hade på
landet pajade. Kanske den går att fixa, jag vet inte. Men nu är jag så
glad igen!
I kväll hade vi gårdsfest. Värden bjuder på mat och vi tar med något
att dricka. Det var mycket mat och så trevligt. Man möter människor
i alla åldrar,från knappt 1 år till över 80 år. Vi hade vår bästa granne
vid bordet och träffade några som vi inte kände så väl innan. Bra
sätt att bli bekant med folk i huset. Vi fick ta med lite av maten som
var kvar, lite rostbiff och kyckling med potatissallad. Det blir mums
i morgon.





Tänk om alla hyresvärdar var som vår! Oh la la!!

Kommentarer

Postat av: eva

Publicerad 2010-08-27 23:13:29

Vad mysigt det låter, att ha en bra hyresvärd och goda grannar är verkligen inte dumt. :)

Postat av: Ingrid ♥

Publicerad 2010-08-28 17:03:47

Det lät trevligt.

blev inspirerad ... får ta kontakt med hyresvärden i sonens hyreshus, det kan kanske bli något.

Kram Ingrid

Postat av: Maidi

Publicerad 2010-08-28 21:09:40

Oj, nu blir jag lite sentimental.

Där vi bodde för ett par år sedan var det världens grannsämja och vi hjälptes åt till alla gårdsfester.

En efter en i det stora gänget flyttade ut och så även vi men minnena finns kvar.



Kram Maidi

Postat av: elena cn

Publicerad 2010-08-29 11:41:32

Vad trevligt! På vår gård har vi bara haft korvgrillning på stående fot efter vårstädningen. En sittning där man har tid att prata med varandra låter ju toppen.

Postat av: Anmaja

Publicerad 2010-09-16 14:22:10

Så trevligt det låter och gott ser det ut!

Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela