bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Utsläppt.

Publicerad 2010-04-08 17:14:09 i Allmänt,

Efter att ha hostat inne så länge försökte jag mig idag på en
liten promenad. Mina och mannens steg gick rakt över Götgatan
och in på Lisas Café. Det var flera dagar sen sist! Där träffade
vi ena dottern och jag åt en nyttig lunchbulle. Vad kan vara
godare efter en lång förkylning än en kanelbulle. Hembakad!!



Nicklas fotade och tog även en bonusbild på sig själv. Jag lovar,
han var gladare än han ser ut. Bilden ljuger.



Sen gick vi till Södehallarna och där hittade jag en oumbärlig
väska i min favoritväskaffär. Lägg märke till försäljerskans
glada min, nyligen påsatta läppglans och det kammade håret!



Ja så gick ännu en händelserik dag i mitt pansjoliv. Snart ska
vi äta pannkakor som mannen gräddar. Goda och frasiga!

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2010-04-08 18:09:23

Hoppas kanelbullen var en bra medicin.

Postat av: Ninna

Publicerad 2010-04-08 20:41:06

Oj, vad sugen på kanelbullar jag blir.....



Köpa väskor gillar jag, men jag har inte på senaste tiden köpt en ny...

Postat av: Selma

Publicerad 2010-04-09 08:19:06

Undrar om man kan få för många väskor?

Postat av: Eva

Publicerad 2010-04-09 11:28:41

Vilken helt perfekt dag! Lisas, ny väska och kärt sällskap jag förstår varför du ser så väldigt glad och nöjd ut på fotot :D

Postat av: Ingrid ♥

Publicerad 2010-04-09 23:21:46

Vad jag blir sugen på pannkakor.

Det får jag göra imorgon.

Snygg väska förresten

Kram Ingrid

Postat av: Sylvia

Publicerad 2010-04-10 11:32:55

Snygg väska - anar jag en viss ironi i beskrivningen av väskförsäljaren?

Postat av: Eva

Publicerad 2010-04-10 12:56:33

SV: man sa det också i inslaget att man inte förstod varför hostan stannade så länge, vissa hade kvar den veckovis. Jag har också en riktigt besvärlig natthosta och Lisa har det väldigt besvärligt men hon har astma dessutom så det gör väl sitt till. Lite sol och värme är vad vi behöver nu!

Postat av: maritha

Publicerad 2010-04-10 17:54:06

Skönt att förkylningen börjar ge sig! Snygg väska, men jag kan tyvärr aldrig ha väska för jag är en sån där som ställer den överallt och glömmer bort den....så det är bara att se till att man har fickor att stoppa sakerna i:)

Postat av: Maidi Feldheim

Publicerad 2010-04-11 15:04:11

Hej på dej!!!!



Jag har snokat runt lite här hos dig då och då och det har gjort att jag vill dela med mig med en award till dig.

Du kan hämta den hos mig.

www.svartairisen.blogspot.com



Maidi

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-13 18:08:56

Visst är det härligt att äta eller fika på "lokal" - alltså inte hemma!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela