bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Bloggvän.

Publicerad 2010-04-19 22:36:02 i Allmänt,

Träffade en bloggvän idag på Lisas Café. Hon hade med sig
några vänner också. Det var så kul att sitta där på mitt stamfik
med min man och träffa nya vänner. Vi satt ganska länge och
pratade och skrattade. Alla tyckte förstås att Lisas bröd var
toppen. Innan vi skiljdes åt tog mannen den här bilden.



Vi står utanför Lisas Café. Så roligt att man kan få nya vänner
även som pansjo!
Hemma i fönstret har en svärmorstunga börjat blomma!



Jag har aldrig sett en sån blomma förut. Men jag har inte sett
så mycket av blommor alls om jag ska vara ärlig. Det kanske
är en av våra vanligaste blommor!!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-04-20 09:16:24

Det är nog inte de blommor som blommar flitigast och det ska man vara tacksam över för fy vad dessa blommor kletar ner. Det droppar som sockerlag ur dem så se till att skydda underlaget.

Postat av: Eva

Publicerad 2010-04-20 15:04:25

Verkligen roligt med nya vänner, men du, det har inte med ålder att göra! låt vara att det är lättare att göra nya bekantskaper när man är yrkesverksam och träffar människor på så sätt, men annars nej!

Postat av: Ninna

Publicerad 2010-04-20 20:02:04

Ni ser ut att komma bra överens:) Lisas Café måste gilla den reklam, som du sprider...Kanske de ska sponsra dig....



Jag har inte förut sett en svärmorstungan blomma...

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2010-04-21 16:57:44

Jag har haft svärmorstunga förut som blommat de sprider en underbar doft i rummet där de står, gå nära och känn doften den är underbar,tyvärr är de lite kletiga ......

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-21 18:51:23

Jag har också haft svärmors tunga som blommat.



Nya vänner via internet.. Ja, jättekul.. jag har lärt känna många via min mailinglista jag startade 2000. Den lever än!

Postat av: Ingrid ♥

Publicerad 2010-04-21 19:51:34

Härligt att träffa blogg kompisar.

Det är inte vanligt att svärmors tunga blommar.

Jag har aldrig lyckats

Kram Ingrid

Postat av: Anmaja ♥ Lussekatt

Publicerad 2010-04-21 20:00:38

Du har lyckats bra med den växten för det är svårt att få dem att blomma, men de är förskräckligt klibbiga, det har du nog redan upptäckt? Jag har inte den växten längre, men en annan med blad som små rör och den har just blommat... Jag har inte orkat ta bort skräpet än :-(



Fin bild på de söta blommorna utanför Lisas - jag har lånat den till FB. Tar bort den om du inte vill att den ska vara där. :-)



Anna

Postat av: Eva

Publicerad 2010-04-23 08:22:50

God morgon! kikar in för att önska dig en bra dag! här skiner solen äntligen så det bådar gott för att det ska bli en skön helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela