bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Belöning.

Publicerad 2010-04-11 20:55:59 i Allmänt,

http://2.bp.blogspot.com/_fSboKXUjX9o/S8HE47arR4I/AAAAAAAAAbE/VW9y9Mc6-ZI/s1600/Award%5B1%5D_xx%5B3%5D%5B1%5D.jpg

Jag har fått den fina awarden av en för mig okänd läsare.
Tack snälla Maidi!

Nu är förkylningen så gott som borta. Äntligen. Nu börjar
jag längta till landet. Har huset överlevt den här vintern?
Vi åker dit i veckan som kommer. Då ska jag fika ute på
den nya altanen, om den finns kvar. Ock blommorna!
De har inte fått en droppe vatten efter jul! Överlever de igen??
Så måste vi gå lite i den gulliga staden Norrtälje. Å va kul
det ska bli!!

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2010-04-11 21:47:41

Åh, en utav dina portugisiska fans! Grattis Bella!!

I sommar tror jag nog att Kristina och jag måste komma förbi och se om den där altanen tål en liten svängom...Norrtälje kan ju också vara trevligt att passa på att besöka:)



Och min korta frisyr...jag kan tala om för dig att jag har svurit och dragit i det samt satt alla möjliga hårprodukter i det för att inte börja gråta. Det blir ingen bild än på ett tag, innan jag har vant mig vid den:(

Postat av: Eva

Publicerad 2010-04-11 22:04:28

Jag håller tummarna för att ni får det mest strålande solsken hela veckan :D

Postat av: Eva

Publicerad 2010-04-11 22:20:41

SV: det är ett gift som fungerar genom att man drar ett transparent streck på fönster,speglar ja där man tycker det kan behövas, när insekterna går över det så är dom garanterat utom hopp sedan..

Tom getingar dör men det tar längre tid för större insekter. Jag har använt det här i flera år och som sagt, allt från blomflugor till även större kryp är chanslösa. Var fjortonde dag förnyar man strecket. Jag har köpt min penna på coop men har sett att den finns överallt där man har en hyfsad trädgårdsavdelning. Jag rekomenderar den varmt!

Postat av: Selma

Publicerad 2010-04-12 08:42:24

I påskhelgen snurrade vi in en liten tur i Norrtälje b'fatt, maken och jag. Det tror jag att vi ska göra ordentligt en annan gång.

Postat av: Anmaja ♥ Lussekatt

Publicerad 2010-04-12 16:51:16

Hej - jag hoppas kunna komma till Lisas antingen onsdag eller fredag - för en fika eller lunchmacka. Jag hör av mig, det vore kul att ses jue!

Anna

Postat av: Anmaja

Publicerad 2010-04-12 18:04:36

Jo jag kan fika på måndag. ;-)

Jag åker hem tidigt tisdag.

Vi hörs!

Anna

Postat av: ulla

Publicerad 2010-04-12 20:04:18

Njut av landet Bella!

Postat av: Madde

Publicerad 2010-04-12 21:38:25

Hejhej! kommentera gärna mitt nyaste inlägg, och berätta om du har egna erfarenheter av spöken eller liknande som du vill dela med dig:) skulle va kul och intressant att få veta!:) tack på för hand!

Postat av: Madde

Publicerad 2010-04-12 22:20:46

jaha okej, beklagar sorgen!



Om du kommer på något du vill berätta så hör gärna av dig:)

Postat av: Ninna

Publicerad 2010-04-12 23:22:17

Det låter som trevliga och sköna planer:) Skönt för dig att snuvan är på väg bort...

Postat av: Ingrid ♥

Publicerad 2010-04-16 19:10:17

Grattis till din belöning.

Trevlig helg på landet.

Kram Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela