bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

En lång, lång helg på landet.

Publicerad 2009-09-20 18:13:43 i Allmänt,

Vi hade besök av en ungdomskamrat på landet. Det var
rena sommarvädret och vi njöt i fulla drag. Mannen jobbade
med altanen och jag tror att den blir superfin. Särskilt det
inbyggda trädet.



Tre olika styrkor på drinkar blev det. Alla var nöjda.

Hemma på Söder på söndagen och solen fortsatte att stråla.
Vi gick till Medis för att avsluta sommaren. Dottern med vän och
sitt ena barn kom dit. Man har ju sms. Efter ett tag krafsade
någon på min rygg. Det var en f d arbetskompis som cyklade förbi
och såg mitt kritvita hår. Det är ett bra kännetecken. Hon gjorde
oss sällskap en stund. Sen gick vi alla hem för att äta middag.



Det är så underbart att sitta ute i solen och bara njuta och skratta.

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2009-09-20 20:58:54

Jättekul att ni satt där! Äntligen en törstsläckare på vägen hem ;-)

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-09-20 21:50:02

En härlig altan med ett träd inbyggt.

En härlig drink också.

Kram Ingrid

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-09-21 15:31:29

Kul altan! Den blir nog fin.

Härlig höst här i södern också.

Anna

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-09-22 00:01:54

Ni är ena riktiga livsnjutare:)

Och kantarellerna ska vi ÄTA! I massor:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela