bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Anna Järvinen på Lisas Café.

Publicerad 2009-11-06 23:31:55 i Allmänt,

Bredvid oss hos Lisa satt Anna Järvinen idag. Skönt för henne
att kunna gå ut utan att bli igenkänd. Ja, jag kände igen henne
men låtsades inte om det. Vi blev bjudna på Gustav Adolfbakelser.



Sen gick vi hem en stund och så vidare till Melanders i Söderhallarna.
Där hade vi stämt träff med två vänner ( f d arbetskompisar). Vi åt
deras urgoda rimmade lax med dilstuvad potatis. Å vad gott det var!
Vännerna var, eller är, med i en stegtävling på jobbet, så de kollade
sina steg hela tiden. Å vad vi skrattade. Det var så kul att träffas.





Oj jag glömde, igår var jag på möte med Muntra Fruarna. På Söder
den här gången så ingen gick vilse. Vi åt jättegott och när vi var
mätta avslöjade värdinnan att det var 1 liter grädde i maten! Där
försvann veckans bantning. Men gott var det!



Vi hade vunnit 1000 kr! Delat på 6 personer och x antal månader, men ändå!

Kommentarer

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-11-07 08:33:03

Ingen fara, du åt inte all grädde själv juuuee! :-)

Ska se om kusinen med väninnan från hufvudstaden har vaknat nu.

Hadebra idag på lördagen!

Anna

Postat av: Bia

Publicerad 2009-11-07 09:42:01

Inga kalorier i det vi åt! eller drack!

vi var smaaala allesammans när vi var slutätna.

Det visade stegräknarna!!!!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-11-07 10:32:04

1 liter delat på 6 personer är ju ingenting:)!

Jag hade nog velat följa med igår men det skulle ha blivit för stressigt med familj och middag (de ska ju ha mat här hemma också!)

Postat av: Krisitna

Publicerad 2009-11-07 17:03:33

Oj vad smal jag var i morse:-)

Det är erat fel!

Men oj vad roligt vi hade :-)

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-11-08 00:35:12

Rimmad lax med dillstuvad potatis - det låter gott det:)

Postat av: maritha

Publicerad 2009-11-08 01:37:24

Vem är Anna Järvinen? Är det nån man borde känna till.....

Postat av: Bella

Publicerad 2009-11-08 16:41:07

Anna Järvinen är en jättekänd sångerska som bor på Söder. Hon går ofta på Lisas Café.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela