bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Hur svårt kan det vara?

Publicerad 2009-05-27 11:35:37 i Allmänt,

Jag har verkligen försökt att sluta detta bloggandet, men...
misslyckats. Jag slår på datorn och smygläser min egen blogg
och då märker jag att jag saknar alla er som brukar ge små
kommentarer. Några har jag träffat i verkliga livet så jag vet
att ni finns. Alltså kanske jag börjar lite försiktigt igen.

Lika svårt är det att klippa bandet med min gamla skola.
I går åkte jag och mannen dit och träffade gamla kamrater och
gamla elever. Det var riktigt kul. Men någon gång måste jag
väl bryta och egentligen, hur svårt kan det vara?? Jättesvårt!!
Men aldrig att jag skulle kunna byta min fria pansjotillvaro mot
att börja som lärare igen. Inte ens för den betydligt högre inkomsten.
Men visst är det kul med kompisarna och att träffa de gulliga barnen
ibland. Men inte byter jag dem mot Lisas Café och Söder.

Kommentarer

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2009-05-27 14:08:00

Trevligt att du är tillbaka!

Postat av: maritha

Publicerad 2009-05-27 18:24:36

Så kul att du är tillbaka igen=). Såklart att du inte byter ditt härliga pansjoliv mot att jobba igen, men då är det ju bra att kunna gå dit och hälsa på en stund när man känner för det, den dan du bryter med skolan kommer att ge sig själv och blogga behöver man ju inte göra varje dag, det kan man oxå göra när man känner för det.Så fortsätt att ha det mysigt på Söder och Lisas cafè=). Kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-05-27 19:50:01

Man kan hälsa på gamla kompisar men man behöver inte byta ut ett pansjo liv mot ett jobbar liv även om det är kul att jobba.

Härligt att du inte kunde sluta att blogga.

Kram Ingrid

Postat av: ulla

Publicerad 2009-05-27 21:04:12

Varför ska man bryta helt. Man kan väl ha kvar gobitarna .-)

Tack för ikväll!

Skönt att kunna gå och ta färjan hem :-)

Postat av: Helene

Publicerad 2009-05-27 23:26:22

Välkommen tillbaka Bella. Jag har allt saknat dig lite.

Tänk nu när jag inte kommer att ha nåt jobb att gå till på dagtid så ska jag nog ta mig till Lisas och testa en kopp kaffe. Har jag riktig tur kanske jag träffar dig där. Det vore väldigt trevligt.

Å du, du har väl jobbat hela ditt vuxna liv så nu är det helt klart dags att njuta livets frukter och en kopp kaffe på Lisas

Kram från Helene

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-28 13:39:59

Men varför försöka sluta - när det är så svårt? :-) Jag gillar Din blogg och det var sorgligt trist att det inte kom nåt nytt under så lång tid. Att göra ett litet överhopp nån dag eller två är okej, men inte smita ut under flera veckor! Du såg att vi var oroliga. Men sen är det ju viktigt att skriva för sin egen skull och inte bara för att glädja andra... Eller?



Kram - Anna

Postat av: Anmaja & Lussekatt

Publicerad 2009-05-28 13:41:22

Varken namn, e-postadress eller bloggadress var ifyllt!

Det kommer här!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-28 13:50:56

Jajamensan Bella, klart jag säger till när jag vill till Lisas. Jag tänkte nog kanske bestämma nån gång tillsammans med dig så jag får hälsa på dig IRL ;)

Vore jättekul

Just nu är det lite lätt rörigt dock i mitt liv men om några veckor är det säkert hur lugnt och tråkigt som helst. Då åker jag gärna till Lisas och pratar en stund.

Kram Helene

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela