bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

En vanlig dag.

Publicerad 2009-03-26 17:32:47 i Allmänt,

Gick till Lisas med dottern och åt en underbar liten chokladkaka.
Som tur var var den utan kalorier, hoppas jag. Kul att sitta där
på "pansjo-hyllan" eller som jag säger vip-hyllan, det låter bättre.



Jag såg ett litet vårtecken på gården.



I kväll är jag barnvakt eller rättare sagt ungdomsvakt. Mannen gör
smarriga pannkakor innan han går på 70-årsuppvaktning och vi
som är kvar äter upp dem.



Kanske vi hinner med lite läxläsning också. Vi får se.

Kommentarer

Postat av: vivan

Publicerad 2009-03-26 19:02:41

Vad mysigt det låter med erat favoritcafe!

Här i den lilla lilla staden har vi Tutingen vid torget...där är det alltid fullt med gäster!kramen!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-26 21:36:34

Haha! Vilken gla´ pannkaksvändare:)

Längtar till Lisas och deras härliga stammisar!

Postat av: maritha

Publicerad 2009-03-26 21:59:31

chokladkaka utan kalorier....jag får nog ta en tur till stora staden och gå på Lisas=).Inte ett vårtecken har vi här så långt ögat kan nå, snö snö och åter snö och kallt -6 grader nu i kväll=(.

Postat av: Berit

Publicerad 2009-03-26 23:52:47

Kul att ni är hemma igen på gamla söder. Jag själv har tillsammans med en annan söderböna festat runt på Vikingbåten och haft kul.

Kramis MrsBettan

Postat av: stina

Publicerad 2009-03-27 09:21:20

Nä du , den går jag inte på ! Chokladkaka utan kalorier ...

Har du läst Pepparkakshuset av Carin Gerhadsen? I den boken går dom och fikar på Lisas!!!

Postat av: Lena

Publicerad 2009-03-27 09:35:57

Det såg gott ut och du här finns inga vårtecken nu!!! Det toksnöar här, Grr



Ha en fin fredag, kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela