bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

City-tur.

Publicerad 2009-03-25 17:52:37 i Allmänt,

Jag träffade min "Kanarie-kompis" på NK i dag.
Vi tog en enkel men svindyr kaffe-och bulle. Nej
tacka vet jag Lisas Café på Söder. Där är det både
billigare och framför allt mycket godare.
   Sen segade vi oss ner våning för våning bara för
att inse att NK inte är något för oss vanliga pansjon.
Vi väntar till rean.
   Jag åkte T-banan hem mitt i värsta rusningstid som
det anstår en äkta pansjo. Härligt att få trängas igen.
När jag sedan gick genom Söderhallarna för att ta hissen
ned kändes det så skönt och gemytligt. Några snälla
fyllon stod och pratade med vakterna i all vänskaplighet.
Det här är "HEMMA" för mig, tänkte jag.
   I morgon går jag till Lisas!

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-03-25 19:39:03

Borta bra men hemma bäst.

Kram Ingrid

Postat av: Bia

Publicerad 2009-03-25 19:41:14

Hörru, du vet visst vad rastvakt är!!!!



Postat av: elena cn

Publicerad 2009-03-25 20:31:30

Jag ser hur du går sakta, sakta nere i tunnelbanan och någon stressad medresenär svär inom sig att kan inte den där gamla pansjon flytta på sig...men du går bara skata, sakta...

Börjar du bli lite dement också?? RASTVAKT!!!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-03-25 20:32:22

För alla som inte känner mig så är jag inte taskig mot Bella! Vi bara skämtar med varann lite grann:)

Postat av: ulla

Publicerad 2009-03-25 20:52:33

NK eller Lisa´s - jag vet precis vad Jag väljer :-)



Det låter så härligt ;-) när du beskriver Söder - fyllon och vakter :-)

Postat av: anni

Publicerad 2009-03-25 21:22:19

Har du sovplats för två små rara tonåringar den första april? Vi har inte någon sovplats än och jag börjar få lite panik.

Postat av: anni

Publicerad 2009-03-25 21:28:48

Jag lovar att du får en fin present!

Postat av: Anmaja & Lussekatt

Publicerad 2009-03-26 10:05:12

Du verkar att föra ett riktigt trevligt pansjoliv!

Så ska jag också ha det - sen.

Jag ska nog fylla minst 65-67 innan dess. :-)

Gör Dej en jättebra dag idag också.

Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela