bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Högsommar.

Publicerad 2009-06-22 23:15:09 i Allmänt,

Det var utlovat regn och dåligt väder men de lurade oss igen.
Solen stekte och det blev årets första (och enda?) grillkväll.
Barnbarnet E visade sig vara en utmärkt grillmästare. Han
tyckte till och med om sin egen mat. Barnbarnet L hjälpte
till med midsommarpotatis som alla ville ha även andra dagen.







E kokade såklart även den supergoda desserten av rabarber.

Kommentarer

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-06-23 12:55:10

Finns det nåt bättre än såna däringa go´a grillspett? ;-) Jag är inte alls för stora fädigmarinerade grillköttstycken som det finns i massor i affärena nu. Vem vill ha dem när ett grillspett med allt på kan tillagas själv på ett litet kick?

Jag jobbar ständigt på mitt sommarprogram! :-)

Hadebra!

Kram

Anna

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2009-06-23 13:59:50

Vilka fina grillspett ni hade gjort. Jag blev riktigt inspirerad.

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-06-23 18:45:06

Ni vet hur man ska njuta. Det ser jag.

Härliga sommar bilder.

Kram Ingrid

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-06-23 20:21:28

Soligt väder tillsammans med de som man tycker om. Låter mycket bra.

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-06-24 18:07:11

Mmm, grillat är alltid gott! Jag tror att jag ska ta en promis till kolonilotterna och hämta lite rabarber från några bekanta som har hus där....blev ju så sugen när jag såg hur banbarnet smaskade.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela