bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Dan före Dan!

Publicerad 2009-06-18 21:34:11 i Allmänt,

Vi är på landet i Roslagen med barnbarnen och har det bra.
Det småregnar lite nu men solen var framme mitt på dagen.
Vi läser och ser på tv. Lägger oss före 23.00! Vi åt goda
pannkakor idag. I morgon kommer dottern och en vän hit.
De har med sig allt som vi glömt. Så bra att alla inte åkte
samtidigt. Jag visste t ex inte att pojken som är 11 år äter
en halv limpa själv till frukost. Så var han inte för ett halvår
sen. En nyhet till är att båda vill vakna i tid för att duscha!
Det går framåt med ungdomen. Jag ska ta bilder i morgon
av vårt midsommarfirande. Hoppas det inte regnar.



GLAD MIDSOMMAR alla bloggvänner!

Kommentarer

Postat av: maritha

Publicerad 2009-06-18 22:34:31

Oj har han redan börjat äta så mycket, annars brukar det ju komma i tonåren då de äter en halv limpa till frukost, en halv limpa till mellis och en halv limpa innan dom går och lägger sig=).Ha en riktigt glad och trevlig midsommar du oxå. Kram

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-06-18 23:30:37

Pojkar äter så mycket har vi märkt när våra döttrar har med sig pojkvän hit. Det är väl det som du börjar märka på barnbarnet.



Lupinerna ser så fina ut. Tur att inte allt är överblommat inför midsommar.

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2009-06-19 00:00:33

Trevlig midsommar!

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-06-19 10:04:59

Önskar er en riktigt underbar midsommarhelg. Här blåser, men solen ger sig inte - den tittar fram bakom vita molnussar och himlen är blå. Ser lovande ut till skillnad mot väderprognoser jag sett.

Hadebra!

Anna

Postat av: Stina

Publicerad 2009-06-19 15:03:18

Glad Midsommar!

Hoppas att ni slipper regnet!Jag är hemma den här midsommaren och molnen är stora och grå!!!

KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela