bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Barnbarnsavlutning.

Publicerad 2009-06-09 18:42:15 i Allmänt,

Pojken tycker att vi gamlingar är lite pinsamma i skolan
men flickan älskar att vi kommer på avslutningen. Mannen
var upptagen så jag gick själv. Dotterdottern slutade 6:an
så det kändes nog lite vemodigt. Nu skingras alla och hamnar
i olika skolor i höst. Det var kramkalas i klassrummet först
med kaffe och tårta. Eller tårtor! Hur många som helst. Men
en del killar i den åldern kan nästan äta en hel tårta själva.



Sedan var det körsång på gården. 6-åringarna gav 6:orna varsin ros.
Det var så gulligt. Barnbarnet (flickan) sjöng med några andra flickor i klassen.

Skolpolisdiplom.   Nu väntar HÖGSTADIET!

Jag har Bakat!! Herman var klar så jag hällde i alla saker som stod
i receptet. Det var hur kladdigt som helst i köket. Nu är kakan gräddad
i en timme. Med choklad, kanel, rivet äpple och krossade valnötter.
 Den ser god ut men... fortsättning följer i kväll.



Nu har vi njutit av världens godaste kaka. Vi älskar Herman!



Saftig god underbar, jag skojar inte.

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2009-06-09 19:43:08

Tur att mormor finns. Bra att ha vid högtidliga tillfällen.

Jag vill verkligen veta hur Herman smakar :-)

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2009-06-09 20:41:13

Ja med de ingredienserna kan den inte bli annat än god. Jag har inget minne av att det var varken äpple eller nötter i min Herrman (som jag i och för sig aldrig bakade)

Postat av: maritha

Publicerad 2009-06-11 19:41:21

Så somrig och fin hon är=). När dom börjar högstadiet så går tiden så otroligt fort och rätt vad det är så tar dom studenten och är vuxna.......



Herman ser otroligt god ut, i min Herman var det varken äpple eller nötter, var väl det som fattades då förstås=). kram

Postat av: Kerran

Publicerad 2009-06-12 09:46:45

Väntar bara på att sticka iväg till Glasskolan och dess studentavslutning enl programmet skall det bli musikunderhållning, sommarluch, betygsutdelning och sen utspark.

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-06-14 22:10:55

Min lilla dotter ville gärna att jag skulle gå på hennes avslutning...men den stora...nä, där fick jag ABSOLUT inte visa mig. Hon som slutade 9:an och allt:(

Jag kan nog fortfarande inte tro att den där Herman kan bli god efter dagar av bubbel....

Postat av: vivan

Publicerad 2009-06-15 08:28:09

Vad kul att den smakade bra...blev lite fundersam!

Här är grått och bara 8 plusgrader....burr!!

Kramen!

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-06-15 20:32:10

Ditt barnbarn ser så pigg och söt ut. Spänning blandat med vemod känner hon nog inför byte av "stadie".



Herman ser inte så "dum" ut.

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-06-17 15:57:57

Kikar in och ser inte så mycket nytt och hoppas du har det bra med det du hittar på - i stället för att blogga!

Trevlig midsommarhelg!

Kram - Anna

Postat av: Stina

Publicerad 2009-06-17 19:23:32

SEMESTER::::min första semester dag och det känns underbart!!

Jasså det blev något av Herman till slut....och god blev den !???

Trevlig midsommar!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-06-20 15:04:31

Jasså Herman är färdig nu.



Tack för dina kommentarer som jag fått under resan genom Sverige.

Kram Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela