bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Nej nu blommar det!

Publicerad 2009-07-26 22:35:23 i Allmänt,

För en månad sen hittade vi 5 glömda potatisar
här på landet. Vi hade varit en sväng till Söder
för att andas. Mannen grävde genast ett litet land
och satte ned de 5 potatisarna som hade börjat
gro. Och gissa vad som hände? De växte och växte.
Mannen sa att när de blommar är potatisen klar. Tror
du ja, tänkte jag. Men i dag blommar de för fullt och
vi ut med en grep (ja, inte jag för jag fotade). Och SE!!





Så här mycket fick vi av en "potatismamma". Urgott med salt och
en liten oskyldig smörklick! Nu fortsätter jag min semester.

Kommentarer

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-07-27 09:34:11

Kul att du tog en liten 'paus i bloggpausen' och kikade in och berättade detta! Visst är det härligt att skörda sitt eget!?

Fortsätt att ha det bra, själv är jag genomförkyld och riktigt elääändig.

Kram

Anna

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-07-27 13:33:53

Låter som "trolleri"...(hi). Smaklig måltid.

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-07-27 19:59:26

Det är så gott att kunna gräva egna potatisar och det är så gott gotti gott gott.

Kram Ingrid

Postat av: stina

Publicerad 2009-07-29 23:14:22

Men oj ! Grattis till skörden!

Ha en fortsatt bra sommar ...

Kram Stina

Postat av: ulla

Publicerad 2009-07-31 14:40:01

Visst är det GOTT med nyskördad potatis. mikna är bara pyttesmå men vi har ätit en omgång till sillen.

MMMMmmmmmmm! :-)

Postat av: jannica

Publicerad 2009-07-31 14:54:00

vilken fin blogg du har:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela