bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Pansjolyx.

Publicerad 2009-01-28 18:33:49 i Allmänt,

Vi tog en kort promenad till Söderhallarna där vi
hälsade på och pratade med våra frisörer och
vår specielle bakpotatis & kaffekille. Det är alltid kul
att se lite folk för oss pansjos. Någon kändis ilar ofta
förbi, senast var det Jonas Gardell, som jag bara älskar.
Vi fattiga stackare köpte en halv flaska Lindeman, vit.
Sen gick vi hem och läste bok och tidning. Så kom den
lyxiga middagen. Rödspättefilé med potatisrand och
sås på grädde (fy) och röd stenbitsrom. Till förrätt
en halv nästan mogen avokado med resten av rommen.
Varsitt glas vitt till det. Har vi det inte lyxigt så säg?
Tänk då om vi hade haft vår gamla lön! Jag säger
bara dubbel-lyx! Men vi är jättenöjda. (Ändå)



Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2009-01-28 20:09:53

Mums, mums.

Inge´ fy till grädden.

Det är den som gör att vi är släta och fina!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-28 20:49:40

Jisses vad gott det ser ut! Men, potatisrand?? Det låter som en ynka liten potatisbit som är slängd på tallriken:)

Jag har också mumsat på grädde! Du vet väl att fett är BRA!

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-01-28 20:56:19

Er måltid låter otroligt god!!!! Visst ska man "lyxa" till sig om man kan. Lyx ser lite olika ut beroende på som du säger inkomst. När jag var liten flicka var lyx för mig sådant som vi i familjen inte gjorde så ofta.

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-28 21:46:40

I mina öron låter det jättebra. Vad det något fel på den här lyxen.

Apropå bio...har sett "Allt flyter" i kväll med kollegor. Det var en go´ film.

Postat av: stina

Publicerad 2009-01-28 22:27:50

Men oj !! Jag som trodde att panjosar åt kattmat!! Nu förstår jag att det måste vara en skröna ....ni vältrar er ju i lyx! Men det är ni värda efter lång och trogen tjänst ...å träffar på kändisar överallt ! Fortsätt att njut!

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-01-28 22:49:13

Lyxa till det, ja det tycker jag absolut att Du ska kosta på! Jag har vunnit sex flaskor vin ikväll så jag är glad. ;-)

Jag kommer heller inte in på Silvergen, men å andra sidan brukar jag inte ofta vara där längre så det ordnar sig nog till nästa gång jag testar. ;-)

Anmaja

Postat av: IngridI

Publicerad 2009-01-28 23:12:19

Du var mig en riktig festprisse.

Men ni är värda det, jag unnar er det av hela mitt hjärta.

Ta hand om varandra

Kram från Ingrid

Postat av: Kerran

Publicerad 2009-01-29 15:23:21

En perfa middag. Avokado och grädde precis vad kroppen behöver det enda som kanske var "fel" var potatisen men man får ta saker med måtta. Här kör vi Dr Stefan och Annika Dahström bra för alla t o m diabetiker, blodsockret faller. Det är det som är grejen. Kött,fisk (gärna fet),ägg, grädde, smör och grönsaker ovan jord. Sen är saken gjord.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2009-01-29 16:26:40

Ni kan verkligen konsten att njuta av livet. Livskvalitet har mycket lite med mycket pengar att göra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela