bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Oj, vad jag är lat!

Publicerad 2009-01-03 23:03:09 i Allmänt,

Först en rättelse. Den lyxiga oxfile´n i Söderhallarna
kostade inte 698 kr utan 798 kr! Det var den vi inte
köpte alltså.
    I går gick vi bara minsta möjliga bit för att inhandla
minsta möjliga lilla mat. Där åt vi lunch. En jättegod
räksallad med avocado.



Det kändes så nyttigt och smalt. På eftermiddagen kom
ena barnbarnet och fick hjälp med sin nya iPod. Hon
var så lycklig för den.



Hela dagen i dag har mannen tittat på tv. Norrmän och
skidor, ja ni förstår. Själv har jag inte gjort ett skapandes
grand. Skönt det med. Jag är i alla fall pansjo och det
är kallt ute så jag har rätt att bara lata mig. Eller hur?
Känner vi efter riktigt noga så kanske vi är lite förkylda.

Kommentarer

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-01-03 23:30:06

Maten på tallriken ser väldigt god ut.



Ibland behöver man "slappdagar".

Postat av: Bia

Publicerad 2009-01-04 10:17:40

Usch vad det är kallt och snart måste jag gå ut.

Tacka vet jag Stockholmsvinter med 3 plusgrader och lite fukt i luften.

Postat av: Kerran

Publicerad 2009-01-04 12:00:12

Oj vilken trendig blogg du har gjort nu. Angående oxfilé så köpte jag det på "fina konsum" till kilopriset av färska räkor. Köpte först just räkor sen hade de jattefin oxfilé så jag bad om två stadiga skivor. Hemma skulle jag kolla priset och då fanns jag att det stod just färska räkor på paketet. Ett nyårskap.

Postat av: StefanWEEI

Publicerad 2009-01-04 12:03:19

Läs mitt nya inlägg om "de mest trogna fansen" :)

Postat av: sara

Publicerad 2009-01-04 12:04:52

mumms

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-04 16:26:04

Ooops, ska det vara rosa i år?

Det är helt ok att ta det lugnt kalla dagar.

FAST det är väldigt fint ute när det gnistrar i snön!

Må så gott!

Postat av: Britt-Marie

Publicerad 2009-01-04 17:24:19

När man är pensionär ska man leva livet (om man kan)

jag själv är glad varje dag jag vaknar och slipper gå till jobbet! Jag njuter av varje dag och äter gott

Postat av: Bia

Publicerad 2009-01-04 20:10:06

"ammos" kille lirar jazz!

Improviserad!!

Postat av: stina

Publicerad 2009-01-04 20:58:58

Undrar just hur många gram av den oxfilen jag skulle ha råd med???

Klokt att hålla sig inne en sån här dag.....kallt och halt . Själv var jag tvungen att gå ut för att ha lite föräldrarvård ....och ja , jag rensade lite i mammas skåp!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-04 22:02:23

Vad LOVELY det har bivit här på sidan!

Det är så kul när du kommenterar mina inlägg:) Jag skrattade gott åt det du skrev om det lilla monstret, hihi!

Oxfilén som jag INTE köpte kostade bara 499kr/kilot!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela