bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Kulturbytardag.

Publicerad 2009-01-17 17:58:12 i Allmänt,

Det var en kulturbytardag i Brunogallerian på Götgatan
i dag. Vi stoppade ned 6 lästa böcker i en kasse och
gick dit. Man lämnade in sina böcker och fick 6 stämplar
på ett kort. Sen var det bara att strosa (trängas) mellan
borden och välja 6 andra böcker/CD/ dvd. Vi kom hem
med böcker, för jazzälskare som jag, ger inte bort några
skivor. Sen fikade vi i Söderhallarna.



Det här kom vi hem med.

För övrigt tycker jag att "den starkaste mannen" var
jättebra i Let´s Dance". Inte bäst men BRA!

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-17 18:13:02

Vilken jättebra idé!

Postat av: emelie

Publicerad 2009-01-17 18:59:22

Sv.: Jag älskar skor,! aah..okej :P Men jag har ingen mormor så...haha =) Ha det bra !

Postat av: Sylvia

Publicerad 2009-01-17 19:30:44

Det var en jättebra idé. Två gånger om året har vi bok/film/skiv-bytardagar i vår bostadsrättsförening. Då går jag ner med de lästa böcker jag inte tycker jag vill behålla och hämtar hem några olästa - som sen åker tillbaka näst omgång. Ja så där håller vi på - mycket uppskattat.

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-17 19:52:02

Aha! Jag tror att jag hört eller läst om detta nyligen!

Den starke mannen är en av mina favoriter:) Fin rumpaföring han hade igår!

Postat av: Bia

Publicerad 2009-01-18 08:44:17

Bra idé med bytardag.

Vi brukar ha "tavadduvill"kassar i porten när

någon av oss i huset rensat i bokhyllan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela