bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Bordköp.

Publicerad 2009-01-21 22:47:47 i Allmänt,

Vi jagade runt på Söder i "antik"-affärer efter ett
litet bord. Vi behöver det till telefonen och en lampa
bredvid soffan. Det gamla bordet är för lågt så man
(jag) bryter nästan armen när jag ska svara. Vi hittade
ett i en liten affär och jag lyckades pruta. Mannen bar
bordet på väg till Lisas Cafe. Ja, det råkade vara fikatime
just då. När vi steg in blev det allmänt skratt. Någon sa
"Tur att ni har eget bord med er för det är alltid svårt
att få bord här".



Nu står det lilla bordet på plats här hemma.



Det gamla är redan nere i grovsoprummet för vem som
helst att ta. Felfria saker brukar snabbt få ett nytt hem.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2009-01-22 07:00:17

Eget bord med till Lisas?

OK, släpa på pendeln.

Postat av: Kerran

Publicerad 2009-01-22 10:42:32

Snyggt bord ni fick tag i och att ta med eget till fiket är ju genialt. Man kanske alltid skall ha ett litet bord till hands.

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-22 19:10:31

Det förstår jag att bordet skapade munter stämning på Lisas. Kanske något att tänka på när man ska fika vid lunchtid på lördagar.

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-01-22 19:19:25

Lagom stort soffbord.



Hi, smart att ta med eget bord när det finns risk att det är fullt på fiket. Lönehelgen i slutet på månaden, då behöver ni nog ta med er bordet till Lisas.

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-22 20:42:23

Underbart! Men...det går inte att BOKA bord på Lisas till på lördag??



Det nya bordet passade ju perfekt. Ser ut som det alltid har stått där:)

Postat av: stina

Publicerad 2009-01-22 23:01:14

Men vilken ide!!! Klart att man ska bära omkring på ett bord ...tänk att jag inte har kommit på det förut....tänk vad bra när solen skiner och man vill sitta ute på trottoaren och fika !!!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-23 00:01:50

Hihi! Verkligheten...jag var helt slut efter besöket vill jag lova. Det är lugnt och skönt i förorten:)

Postat av: IngridI

Publicerad 2009-01-23 16:37:53

Bordet var ju ett lagom litet ett. Du kunde ju ställa det på Lisas så har du ett stambord. Men det var fint hemma också. Ni verkar att trivas på Lisas, semlorna ser goda ut.

En mycket trevlig blogg du har, om jag får, tittar jag gärna in igen. Kram Ingrid

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-01-23 17:12:59

He, he det var ju inte dumt att ta med sig ett eget bord till ställe där det är svårt att få ett. Jättefiffigt, ska lägga det på minnet. :-)

Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela