bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Äntligen semla!

Publicerad 2009-01-09 15:49:06 i Allmänt,

Ja, jag vet att det är för tidigt men jag kunde inte
motstå Lisas semla. Dottern bara vräkte i sig sin.



Alla stammisar är lyckliga för nu är Lisa och sonen
Bull-Nicklas tillbaka och vi är inte "hemlösa" längre.



Vi satt ett tag och bara babblade och hade trevligt.
Sen gick jag och mannen till Söderhallarna och köpte
lite wok till kvällen. Där träffade vi flera gamla kamrater
och blev sittande en stund på Melanders bakficka. Det
är så roligt när man plötsligt träffar en vän och man har
tid att slå sig ned och bara prata.

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2009-01-09 16:42:48

Ordningen är återställd.

Ser fram emot en semla så småningom :-)

Postat av: bullgubbe

Publicerad 2009-01-09 16:48:38

tack snälla för vinet. Ses snart

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-01-09 19:05:58

Det är svårt att vänta till Fettisdagen. Du valde en sådan där med mandelmassa inblandad i grädden, ser jag.



Det verkar inte vara någon risk för "Lisa" att gå i konkurs. Du gör ju även bra reklam för dem.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2009-01-09 21:12:52

Oh Semla! Skall jobba extra i morgon på IM. Passerar Slussenbagarn och deras goda "kaffesemlor", d v s de är så små att de passar till kaffet och gjorda på kalspaderdeg.

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-01-09 22:26:01

Såg faktiskt årets första semla på affärn idag:)

Du är tillbaka i den gamla designen ser jag!

Visst är det kul när man bjussar på sig själv:) Hur såg DU ut när du var 19?

Postat av: stina

Publicerad 2009-01-10 15:28:32

Jag åt min första SEMLA förra veckan .....den smakade GOTT!"

Postat av: Bia

Publicerad 2009-01-11 09:16:05

Ah, semla!

Äntligen är det dax!

Postat av: Peter Olofsson

Publicerad 2009-01-11 11:41:37

Hej! Ser att du vill ha fler släktingar, jag bor i Haninge och du på Söder, vi hörs nästa gång min frus släktgäng kommer hit, hur många vill du ha(ler)

Skämtar bara det finns som med allt annat för och nackdelar med allt. Härlig blogg du har, men för mig så måste det bli slut på semlorna är nog att betrackta som en "Semelmissbrukare" har fungerat i många år men nu börjag det bli lite trångt i midjan, konstigt! Som sagt bloggar runt så här på förmiddagen, lämnar ett litet spår efter mig ha en bra dag mvh från Peter Olofsson!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-11 12:11:13

Jag åt min första semla för några dagar sen och jag älskar semlor. Blir fler innan jag är nöjd.

Ha en skön söndag !

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-01-11 18:28:50

Ser gott ut och jag brukar kunna äta åtskilliga varje år, men jag tror med säkerhet att jag inte åt nån förra året och iår blir det heller inget. Jag tar en kopp te med en gräddeskvätt i istället. ;-)

Anmaja

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-01-11 18:31:50

Första kommentaren verkade inte att gå in och andra fick jag skriva in koden på. Jag vet inte om det är krångel hos blogg.se för så här blev det hos en annan också när jag skrev.

Hadebra!

Anmaja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela