bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Träff med Muntra Fruarna.

Publicerad 2009-02-26 22:10:41 i Allmänt,

Mannen och jag tog en stilla lunch i Söderhallarna.
Bakad potatis med dryck och kaffe 55 kr. Ett fynd!



På kvällen hade vi träff med Muntra Fruarna som alltid
är kul. Några röker fortfarande. Värdinnan klev upp på
en stol i köket och en annan dam ställde sig i fönstret.



Vi fick kaloririk och jättegod kassler med broccoli (och sås).
Jag vann en flaska vin. Vi skrattade mycket åt tokiga händelser.







På dagen lade jag undan en resväska, som är lite större än
vår nuvarande weekendväska, i en butik i Söderhallarna. Nu
kan jag ta med allt jag vill  på vår hemliga resa. Det ska bli så kul.

Kommentarer

Postat av: Berit

Publicerad 2009-02-27 00:04:54

Nämen, blev det fest idag igen. Vad härligt det låter. Både lunch ute och sen en trevlig samvaro på kvällen.

Sov gott MRsBettan

Postat av: maritha

Publicerad 2009-02-27 16:59:56

Vilket besvär dom gör sig för att röka ha ha ha kliva upp på en stol för att komma åt ett fönster, vore det inte enklare att gå ut?Känner mig så nöjd att jag la av den lasten för 9 år sen=).Men roligt verkar ni ha och muntra ser ni ut=).

Postat av: Fototrixaren

Publicerad 2009-02-27 17:03:15

Hoppas du får en fortsatt trevlig fredag :)

Kolla gärna in min foto blogg.

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-02-27 17:33:00

Rökare har bekymmer, men man väljer själv.

men huvudsaken är att ni har roligt.

Jag vet inte hur min sida ser ut på din dator, har förstått att det ser inte likadant ut hos någon. Ser du båda blomm raderna? En till vänster och en till höger och mitt emellan inläggen.

Du kan gå in på http://thecutestblogontheblock.com

så finns där många förslag. Fick själv tipset av

elenassida.blogg.se

Kram Ingrid

Postat av: anni

Publicerad 2009-02-27 23:18:54

Jag är jättenyfiken på vart det är ni ska, berätta, berätta, berätta!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela