bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Innan resorna.

Publicerad 2009-02-28 16:49:24 i Allmänt,

Jag träffade dottern i dag på Lisas en sista gång innan
våra resor. Jag och mannen ska visserligen bara på en
14-dagars vanlig semesterresa medan HON ska åka
till Miami för att därifrån segla i 2 veckor i den Karibiska
övärlden. Den hon åker med har lovat att de bara ska
segla i medvind och att seglen aldrig ska skymma solen!!
Hur kan man lova det? Och hur kan man tro på det löftet??
Och hur kan man "låta" sitt lilla barn åka på ett sådant äventyr?
Jo, om man heter bellapension går det bra. Jag tog det  här
fotot som minne. Nej fy, vad säger jag?



Som ni ser lyckades jag ändra min design. Duktig pansjo (klapp på huvudet).

Mannen har tappat sin vigselring! Vad ska man tro om det?
Just nu gör han elvisbiffar som vi ska mumsa i oss senare.

Kommentarer

Postat av: Tesstamente

Publicerad 2009-02-28 18:39:58

Hahhaa, du är rolig du!!

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-28 20:19:45

Åh, nej! Hittade han inte ringen?? Gubben får alldeles för lite mat så att han magrar så dant!

Jag är sååååå imponerad!! Vad fint du fick till det. Nu ska du bara trixa ihop en personlig header med dina egna bilder:)

Postat av: ulla

Publicerad 2009-02-28 22:39:32

Wow vilken snygg sida!

Hoppas ni hittar Haralds ring!

Postat av: stina

Publicerad 2009-03-01 00:07:28

Men oj!! Hoppas att inte ringen hade hamnat i elvisbiffsmeten!!!Tänk om ni har ätit upp den (....då måste ni sitta på pottan ...fniss)

Jag är säker på att din (faktiskt vuxna ) dotter kommer att klara resan galant ,,,,vilket äventyr...

undrar vart ni ska ???

Vad fint du har gjort !!!

Postat av: Helene

Publicerad 2009-03-01 11:02:43

Hej Bella. Vilken fin sida du har gjort. Hur frågar Dubbelapan? Klappar dig på huvudet ;)

Men vart ska ni åka nudå?

Nu iväg ut i solen. Eventuellt blir det idag ett besök på Lisas café. Vi tänker oss en lång promenad på söder så Lisas ligger bra till för ett besök.

Får se om jag ser dig där, i så fall hejar jag så klart

:)

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-03-01 13:38:22

Vilken fin sida du fått.

Jag har inte fått ordning på min än, hur gjorde du?

Kram Ingrid

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-03-01 14:06:02

Jag trodde först att jag hade kommit fel. Fint jobbat!!



Vad spännande för din dotter. Det låter som ngt jättekul, som jag inte skulle tacka nej till. Men vart ska ni två åka????



Tack för tips om Axela. Jag var där igår.

Postat av: maritha

Publicerad 2009-03-01 15:13:31

Du är så himla duktig med datorn, jättefin design=). Önskar jag vore som du när det gäller ungarna, oroar mig jämt hur vuxna dom än är och eftersom jag har 5 så är det en evig oro=(. Kramiz

Postat av: Bia

Publicerad 2009-03-01 16:22:05

Jösses här har det hänt grejjer sen sist!

Snyggt Bella!

Är designen en hint om resmålet?

Postat av: Helene

Publicerad 2009-03-01 16:45:57

Hej Bella

Nu hemma efter jättelång härlig promenad i solskenet på södra sidan av söder. Väl vid Lisas upptäckte vi självklart att det är stängt där. Det stod inga öppettider annat än 6.30-15.00 som jag kanske tolkar som enbart vardagar? Stämmer det? Vi provade på flera ställen där, Gunnarssons bland annat men det var så långa köer så det blev fika hemmavid i stället. Inte fy skam det heller.

Ses på Lisas måste alltså bli en vardag? I så fall måste vi ju ta ledigt från jobbet för att hinna före 15.00. Vi som inte är pensionärer alltså. Det känns som att det ska bli riktigt härligt att bli det.

Helene

Postat av: Berit

Publicerad 2009-03-02 12:17:20

Vad duktig du är som har fixat ny design. Det klarar inte jag av.

Och vilken härlig resa din dotter ska ut på. Whau vad läckert. Och ni ska ju också åka. Hoppas ni får skönt.

Kramis MrsBettan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela